Poľsko je tradičným výrobným teritóriom automobilky Fiat. A to už desaťročia. Fabrika FSM (Fabryka Samochodów Małolitrażowych) v meste Tychy spustila produkciu známeho Fiatu 126p, prezývaného Maluch, už v roku 1972. V roku 1992 získal kontrolu nad závodom Fiat. Z liniek Fiat Auto Poland tak začali schádzať aj modely Cinquecento a neskôr Seicento, Uno, Palio, Siena a Panda. Dnes je rodiskom Fiatu 500, jeho športovej verzie Abarth a tiež technicky príbuznej Lancie Ypsilon. Tieto autá už síce majú najlepšie roky za sebou, no 2 500 zamestnancov tamojšej továrne sa o prácu do budúcna rozhodne obávať nemusí.
Po fúzii koncernov Fiat Chrysler a PSA čaká totiž závod veľká modernizácia vrátane rozširovania kapacity. Koncern Stellantis totiž Tychám „odklepol“ rozšírenie výrobného portfólia. Na linkách pribudnú okrem Fiatov aj modely značiek Jeep a Alfa Romeo. Má ísť o tri novinky, ktoré počítajú s hybridným aj čisto elektrickým pohonom. Bližšie informácie síce známe nie sú, ale podľa tých zákulisných, má ísť o autá postavené na multienergetickej platforme CMP koncernu PSA. Núka sa nástupca Fiatu 500X, avizovaný Jeep „A-SUV“, situovaný pod súčasným Jeepom Renegade a nové elektrické SUV Alfy Romeo, menšie ako očakávané Tonale.
Spustenie produkcie nie je ďaleko. Prvá z noviniek by sa totiž mala na linkách objaviť už v druhej polovici roka 2022. Fiat zdôrazňuje, že po modernizácii bude patriť závod v Tychy k vôbec najmodernejším prevádzkam koncernu s využitím najnovších technológií. Prejaviť sa to má aj v kvalite samotných produktov. Poľská výroba bude výhodná aj z hľadiska ceny, pretože Poľsko vie stále ponúknuť lacnejšiu pracovnú silu ako továrne v Taliansku. Zvlášť podstatné je to pre výrobu modelov s alternatívnym pohonom, ktoré sú drahšie ako tie konvenčné.