Škoda odhaľuje meno nového lacného SUV

08.01.2021 18:00

Nie je tajomstvom, že Škoda plánuje veľkú indickú ofenzívu. Jej „trhákom“ sa má stať na tomto miliardovom trhu od marca lacné SUV. Dnes poznáme jeho názov. Ladí s novou nomenklatúrou aj indickou mytológiou.

Príchod Kushaqu predznamenala vlaňajšia...
Príchod Kushaqu predznamenala vlaňajšia premiéra konceptu Škoda Vision IN. Ten pôsobí naozaj atraktívne. Autor: Škoda-Auto

Škoda začiatkom minulého roka predstavila na autosalóne v Dillí koncept Vision IN. Miesto premiéry ani „IN“ v názve neboli náhodné. Nové kompaktné SUV, vychádzajúce z tejto štúdie, totiž vyvinula priamo v Indii, kde bude vznikať s 95-percentným podielom komponentov domácich subdodávateľov. Samozrejme, kvôli cene. Ide o výsledok dlhodobého projektu prieniku Škody, ale aj koncernu Volkswagen na tento miliardový trh. A to po viacerých neúspechoch, napríklad v spolupráci so Suzuki či Tata Motors. Nakoniec vzala všetko do rúk Škoda. V Indii dokonca otvorila vývojové stredisko. O to bolestivejšie pre ňu muselo byť, že premiéra sériovej verzie sa nekonala, pritom bola plánovaná na jeseň. Projektu urobila škrt cez rozpočet pandémia koronavírusu.

Teraz je už ale všetko na dobrej ceste. Nové lacné SUV ukáže už v marci a aby sa naň nezabudlo, zverejnila Škoda jeho názov. Dnes už nepôsobí tak atypicky, pretože za posledné roky sme si na novú českú nomenklatúru zvykli. Všetky SUV, okrem elektrického Enyaqu, majú na začiatku písmeno „K“ a na konci „q“. To dodrží aj nový Kushaq. Kým však Kodiaq, Karoq či Kamiq vychádzajú z jazyka Inuitov, tentoraz našla automobilka inšpiráciu v indickej mytológii. Jazyk sanskrt podľa nej vytvoril sám boh Brahma. Sanskrt je dodnes zachovaný ako tradičný jazyk náboženstva, umenia a vedy a je jedným z 22 úradných jazykov v Indii. Slovo Kushak znamená „kráľ“, Škoda len upravila jeho písanú podobu.

Uvidíme, koľko zo štúdie ostane sériovému modelu.
Uvidíme, koľko zo štúdie ostane sériovému modelu. Autor: Škoda-Auto

Automobilka má s Kushaqom v Indii veľké plány a verí, že konečne prelomí smolu, ktorá doterajšie snahy uspieť v Indii koncern sprevádzala. Na základe Kushaqu, ktorý je postavený na cenovo optimalizovanej platforme MQB A0 IN, vzniknú štyri modely, z toho dva sesterské Volkswageny. Samotný Kushaq už ale veľkým prekvapením nebude, vlaňajší koncept, hoci vyšperkovaný veľkými diskami či zapustenými kľučkami, naznačil jeho podobu veľmi autenticky. A zdá sa, že Indom budeme mať čo závidieť. Na dĺžku bude mať Kushaq približne 4 260 a na výšku 1 590 mm. V oboch parametroch tak prekoná európsky Kamiq. A platí to aj o rázvore náprav s hodnotou 2 671 mm, o 20 mm dlhším, než majú k dispozícii Európania.

Napriek priaznivej cene sa pritom Kushaq nevzdá ani najnovších dizajnových prvkov Škody, ako delených predných diódových svetiel, robustnej masky s vertikálnymi zdvojenými rebrami, zadných delených svetiel s grafikou písmena L či prelisu „tornado line“ na bočných partiách. Interiér bude môcť disponovať dotykovým infotainmentom a 12,3-palcovým virtuálnym kokpitom. Aj Indovia totiž požadujú plnú konektivitu. Pod kapotou sa má objaviť benzínový 3-valec s objemom 1,0 a 4-valec s objemom 1,5 litra. Kvôli cene si však Kusqah bude musieť vystačiť s pohonom predných kolies. Štvorkolka nepripadá do úvahy. I tak znie cena približne 9 950 eur veľmi lákavo. V Európe sa nám o takej ani nesníva.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#SUV #Škoda-Auto #Škoda Kushaq #Škoda #India
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek