Mercedes-Benz EQS dostane megaobrazovku Hyperscreen. Má až 141 cm!

11.01.2021 16:00

Nová elektrická vlajková loď zo Stuttgartu, limuzína EQS, predstaví ďalšiu evolúciu rozhrania MBUX. Jej základom sa stane hyperobrazovka v šírke celej palubnej dosky.

Nová obrazovka Hyperscreen sa bude skladať z...
Nová obrazovka Hyperscreen sa bude skladať z troch displejov prekrytých spoločným sklom. Jej šírka tak bude až 141 cm. Autor: Mercedes-Benz

Systém MBUX s umelou inteligenciou debutoval v roku 2018 v novej generácii triedy A. Do jedného celku spojil displej prístrojového panelu s displejom infotainmentu. A k tomu pridal hlasové ovládanie s umelo inteligenciou. Už dnes ho používa približne 1,8 ,ilióna vozidiel. Len nedávno v novej vlajkovej lodi triedy S predstavil Stuttgart ďalšie vylepšenie vrátane použitia displeja na báze OLED. To najlepšie si ale nechal pre revolučnú elektrickú limuzínu EQS. Jej výroba odštartuje už v prvej polovici roka v Singelfingene a ako prvá zo všetkých Mercedesov, bude disponovať rozhraním MBUX Hyperscreen.

Dokonalý kontrast ponúkne technológia...
Dokonalý kontrast ponúkne technológia organických diód OLED. Autor: Mercedes-Benz

Čo to znamená? Obrazovku budú tvoriť až tri displeje prekryté jemne prehnutým dvojvrstvovým sklom, prakticky po celej šírke palubnej dosky. Vytvorí to dojem jednoliate obrazovky so šírkou 141 cm a plochou 2 432 centimetrov štvorcových, do ktorej budú zakomponované aj typické „turbínové“ otvory ventilácie. Homogenitu podporí strieborný rám a ambientné podsvietenie v spodnej časti obrazovky. Displej má ponúknuť fascinujúci kontrast, vďaka technológii OLED, ktorá dokáže vypínať jednotlivé pixely a vytvoriť tak dokonale čiernu farbu.

Umelá inteligencia ponúkne užívateľovi...
Umelá inteligencia ponúkne užívateľovi najžiadanejšie funkcie a to na základe kontextu jeho návykov. Kľúčom bude frekvencia najpoužívanejších funkcií vzhľadom k času a miestu. Autor: Mercedes-Benz

Grafika obrazovky sa bude niesť v efektných modro-oranžových tónoch. Ovládanie systému má byť mimoriadne intuitívne. A to vďaka umelej inteligencii, ktorá má vraj „dychtivú“ chuť učiť sa. Vďaka takzvanej „nulovej vrstve“ už používateľ nemusí prechádzať vedľajšími ponukami ani zadávať hlasové príkazy. Najdôležitejšie aplikácie sú totiž zobrazené priamo v zornom poli, vždy podľa situácie a v kontexte návykov. Toto zjednodušenie sa nebude týkať len vodiča. Svoju zónu bude mať totiž hyperobrazovka aj pre spolujazdca. K dispozícii bude až sedem profilov, ktoré umožnia individuálne prispôsobenie obsahov.

Zábavné funkcie displeja spolujazdca budú však počas jazdy dostupné len v rámci zákonných predpisov platných v konkrétnej krajine. Ak sedadlo spolujazdca nebude obsadené, z obrazovky spolujazdca sa stane len digitálna ozdobná plocha. V tomto móde sa budú na displeji zobrazovať animované hviezdy, odkazujúce na logo stuttgartskej automobilky. S ovládaním pomôže aj haptická odozva, ktorú zabezpečuje 12 aktuátorov pod povrchom obrazovky. Celé to riadi 8-jadrový procesor s operačnou pamäťou 24 GB (RAM). Itenzita jasu sa prispôsobí na základe údajov svetelného snímača a multifunkčnej kamery.

Príklady použitia kontextových funkcií

  • Ak používateľ každý utorkový večer počas cesty domov telefonuje s určitým priateľom, systém mu v budúcnosti v tomto dni v týždni a k danému času navrhne príslušný hovor. Zároveň sa zobrazí vizitka s kontaktnými informáciami tejto osoby a obrázkom, ak je uložený. Všetky návrhy systému MBUX sú prepojené na profil používateľa. Ak v utorok večer vozidlo EQS riadi niekto iný, toto odporúčanie nebude použité, prípadne systém odporučí iný návrh v závislosti od preferencií tohto používateľa.
  • Ak vodič vozidla EQS v zime pravidelne používa masážnu funkciu založenú na princípe horúcich kameňov, systém sa tento zvyk naučí a pri zimných teplotách automaticky navrhne túto komfortnú funkciu.
  • Ak používateľ okrem vyhrievania sedadla pravidelne zapína napríklad aj vyhrievanie volantu a ďalších plôch, systém mu tento úkon navrhne, len čo sa aktivuje vyhrievanie sedadla.
  • Na zväčšenie svetlej výšky je možné nadvihnúť podvozok vozidla EQS. Je to užitočná funkcia na strmých vjazdoch do garáží alebo spomaľovacích prahoch na vozovke („spiaci policajti“). MBUX si všíma aj polohu GPS, v ktorej používateľ použil funkciu zdvihnutia podvozka. Keď sa vozidlo znova priblíži k tejto polohe GPS, MBUX samočinne navrhne nadvihnutie vozidla EQS.
Mercedes-Benz - MBUX Hyperscreen - 2021
Mercedes-Benz - MBUX Hyperscreen - 2021
+6Mercedes-Benz - MBUX
		Hyperscreen - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mercedes-Benz EQS #Mercedes-Benz #Mercedes #MBUX #infotainment #elektromobily
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek