Systém MBUX s umelou inteligenciou debutoval v roku 2018 v novej generácii triedy A. Do jedného celku spojil displej prístrojového panelu s displejom infotainmentu. A k tomu pridal hlasové ovládanie s umelo inteligenciou. Už dnes ho používa približne 1,8 ,ilióna vozidiel. Len nedávno v novej vlajkovej lodi triedy S predstavil Stuttgart ďalšie vylepšenie vrátane použitia displeja na báze OLED. To najlepšie si ale nechal pre revolučnú elektrickú limuzínu EQS. Jej výroba odštartuje už v prvej polovici roka v Singelfingene a ako prvá zo všetkých Mercedesov, bude disponovať rozhraním MBUX Hyperscreen.
Čo to znamená? Obrazovku budú tvoriť až tri displeje prekryté jemne prehnutým dvojvrstvovým sklom, prakticky po celej šírke palubnej dosky. Vytvorí to dojem jednoliate obrazovky so šírkou 141 cm a plochou 2 432 centimetrov štvorcových, do ktorej budú zakomponované aj typické „turbínové“ otvory ventilácie. Homogenitu podporí strieborný rám a ambientné podsvietenie v spodnej časti obrazovky. Displej má ponúknuť fascinujúci kontrast, vďaka technológii OLED, ktorá dokáže vypínať jednotlivé pixely a vytvoriť tak dokonale čiernu farbu.
Grafika obrazovky sa bude niesť v efektných modro-oranžových tónoch. Ovládanie systému má byť mimoriadne intuitívne. A to vďaka umelej inteligencii, ktorá má vraj „dychtivú“ chuť učiť sa. Vďaka takzvanej „nulovej vrstve“ už používateľ nemusí prechádzať vedľajšími ponukami ani zadávať hlasové príkazy. Najdôležitejšie aplikácie sú totiž zobrazené priamo v zornom poli, vždy podľa situácie a v kontexte návykov. Toto zjednodušenie sa nebude týkať len vodiča. Svoju zónu bude mať totiž hyperobrazovka aj pre spolujazdca. K dispozícii bude až sedem profilov, ktoré umožnia individuálne prispôsobenie obsahov.
Zábavné funkcie displeja spolujazdca budú však počas jazdy dostupné len v rámci zákonných predpisov platných v konkrétnej krajine. Ak sedadlo spolujazdca nebude obsadené, z obrazovky spolujazdca sa stane len digitálna ozdobná plocha. V tomto móde sa budú na displeji zobrazovať animované hviezdy, odkazujúce na logo stuttgartskej automobilky. S ovládaním pomôže aj haptická odozva, ktorú zabezpečuje 12 aktuátorov pod povrchom obrazovky. Celé to riadi 8-jadrový procesor s operačnou pamäťou 24 GB (RAM). Itenzita jasu sa prispôsobí na základe údajov svetelného snímača a multifunkčnej kamery.
Príklady použitia kontextových funkcií
- Ak používateľ každý utorkový večer počas cesty domov telefonuje s určitým priateľom, systém mu v budúcnosti v tomto dni v týždni a k danému času navrhne príslušný hovor. Zároveň sa zobrazí vizitka s kontaktnými informáciami tejto osoby a obrázkom, ak je uložený. Všetky návrhy systému MBUX sú prepojené na profil používateľa. Ak v utorok večer vozidlo EQS riadi niekto iný, toto odporúčanie nebude použité, prípadne systém odporučí iný návrh v závislosti od preferencií tohto používateľa.
- Ak vodič vozidla EQS v zime pravidelne používa masážnu funkciu založenú na princípe horúcich kameňov, systém sa tento zvyk naučí a pri zimných teplotách automaticky navrhne túto komfortnú funkciu.
- Ak používateľ okrem vyhrievania sedadla pravidelne zapína napríklad aj vyhrievanie volantu a ďalších plôch, systém mu tento úkon navrhne, len čo sa aktivuje vyhrievanie sedadla.
- Na zväčšenie svetlej výšky je možné nadvihnúť podvozok vozidla EQS. Je to užitočná funkcia na strmých vjazdoch do garáží alebo spomaľovacích prahoch na vozovke („spiaci policajti“). MBUX si všíma aj polohu GPS, v ktorej používateľ použil funkciu zdvihnutia podvozka. Keď sa vozidlo znova priblíži k tejto polohe GPS, MBUX samočinne navrhne nadvihnutie vozidla EQS.