Luxusným značkám kraľoval vlani Mercedes-Benz

Súboj nemeckého prémiového tria má víťaza. Je ním automobilka zo Stuttgartu. V ťažkom pandemickom roku sa však darilo aj BMW a Audi. Bohatých kríza príliš nezasiahla. A záchranné koleso prišlo najmä z Číny.

19.01.2021 14:00
debata
Mercedes-Benz nedal ani vlani šancu svojim... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - logo Mercedes-Benz nedal ani vlani šancu svojim súperom z Mníchova a Ingolstadtu. Jeho predaje síce klesli, ale len o 7,5 %.

Predpokladá sa, že celosvetový predaj áut sa v roku 2020 znížil vplyvom pandémie koronavírusu približne o 25 %. Prvé celoročné výsledky registrácií nemeckých prémiových značiek však potvrdzujú, že bohatých kríza až tak nezasiahla. Mercedes-Benz, BMW aj Audi hlásia pokles menší ako deväť percent. Jednoznačným víťazom súboja nemeckého prémiového záprahu je pritom Mercedes-Benz. Vlani predal viac ako 2,16 milióna áut, čo je len o 7,5 % menej v medziročnom porovnaní.

Druhé BMW predalo tiež viac ako dva milióny... Foto: BMW
BMW - logo 2020 Druhé BMW predalo tiež viac ako dva milióny áut, to aj vďaka sesterskému Mini.

V podstate sa Stuttgart vrátil do roku 2016, keď sa mu podarilo po prvýkrát prekročiť magickú hranicu dvoch miliónov registrácií. Dráma sa nediala ani v Mníchove. Aj BMW predalo viac ako dva milióny áut, presne 2,02 milióna, čo je pokles iba o 7,2 %. Je ale pravdou, že v jeho štatistikách sú započítané aj modely sesterského Mini, ktoré majú v portfóliu podobnú úlohu ako kompaktné Mercedesy-Benz tried A a B. Tretie Audi svojim súperom stále nestíha. Našlo „len“ 1,69 milióna zákazníkov, čo je veľký odstup.

Audi ťahá v súboji so svojimi nemeckými rivalmi... Foto: Audi
Audi - logo Audi ťahá v súboji so svojimi nemeckými rivalmi stále za kratší koniec. Vlaňajší prepad predaja o 8,3 % však tiež nebol dramatický.

Navyše sa muselo Audi zmieriť s poklesom o 8,3 %, najvyšším z nemeckej prémiovej trojky. Výsledky sú však v porovnaní s mainstreamovými automobilkami v podstate povzbudivé. Najmä však vďaka čínskemu trhu, ktorý sa z pandémie skonsolidoval ako prvý. Mercedes-Benz, BMW aj Audi zaznamenali medziročné prírastky, Mercedes-Benz dokonca až o 11,7 %. Naopak, Európa a USA ťahali predaje ku dnu. Straty za Atlantikom sa pohybovali od 13 do 18 % a v domovskej Európe až do mínus 19,5 % – to v prípade Audi.

Nemcom nepomohol ani domáci trh. Všetky prémiové automobilky sa museli zmieriť s pádom predajov. Najviac opäť Audi, ktoré stratilo až 21,1 %. Mercedes-Benz si ale pohoršil „len“ o 10,1 % a BMW o 13,4 %. V každom prípade si prémioví výrobcovia polepšili v celosvetovom meradle v odbyte elektrifikovaných áut. Mercedes-Benz predal 160 000 a BMW 192 646 plug-in hybridov a elektromobilov. To je o 31,8, respektíve 228,8 % viac. Audi zas vyzdvihuje úspech elektrického SUV e-tron, z ktorého dodalo zákazníkom 47 324 kusov, čo z neho urobilo najúspešnejší nemecký prémiový elektromobil.

Predaj nemeckých prémiových značiek (2020)

Značka Audi BMW (+Mini) Mercedes-Benz
Celosvetový predaj 1 69 2773 ks 2 028 659 ks 2 1641 87 ks
vs. 2019 (%) –8,3 –7,2 –7,5
Európa (ks) 619 723 ks 912 621 ks 748 183 ks
vs. 2019 (%) –19,5 –15,7 –16,4
USA (ks) 186 620 ks 306 870 ks 274 916 ks
vs. 2019 (%) –16,7 –18 –13
Čína (ks) 727 358 ks 777 379 ks 774 382 ks
vs. 2019 (%) 5,4 7,4 11,7

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #Audi #Mercedes-Benz
Články podľa značiek