Hyundai Bayon: Ďalšie avízo malého SUV je tu. Postaví sa pod Konu

20.01.2021 16:00

Hyundai mal síce vlani plodný rok, ale s novinkami nekončí. Čoskoro ukáže nielen elektrický Ioniq 5, ale aj nové malé SUV Bayon. Nemýľte si ho však s americkým Venue.

Bayon bude verný súčasnému štylistickému jazyku...
Bayon bude verný súčasnému štylistickému jazyku Sensuous Sportiness. Aj on dostane delené predné svetlá ako jeho väčší súrodenci. Autor: Hyundai

Corossovery a SUV sú stále na vrchole popularity. Hyundai preto doplní svoje portfólio o ďalší model. Pod Santa Fe, Tucson a Konu sa zaradí najmenší Bayon. Vedieť o ňom dala automobilka už v novembri minulého roka zverejnením snímky zadnej časti a sľúbila, že čoskoro odhalí viac. Svoj sľub plní. Bayon sa predvádza na nových fotografiách. Tie len potvrdzujú, že Bayon si nesmieme mýliť s vlani predstaveným Hyundaiom Venue, ktorý mieri na americký trh. Rozmerovo budú možno podobné, ale dizajnom si Bayon zachová plnú autonómiu.

Zadné svetlá budú spojené efektnou svetelnou...
Zadné svetlá budú spojené efektnou svetelnou lištou. Autor: Hyundai

Novinky stavia na rukopise Sensuous Sportiness, teda na zmyselnej športovosti. Kým Venue akcentuje off-roadový štýl, Bayon sa zdá byť atletickejší. Predné denné svetlá dostanú technológiu DRL a budú oddelené od hlavných svetlometov integrovaných v nárazníkoch. Zadné svetlá v tvare písmena Y zas spojí efektná žiariaca lišta. Pripomeňme, že Hyundai pokračuje Bayonom v tradícii geografických názvov. Bayonne je totiž mesto ležiace na juhozápade Francúzska, medzi pobrežím Atlantického oceánu a Pyrenejami. Je obľúbenou destináciou plachtenia, jachtingu a turistiky.

Podľa automobilky tým dobre vystihuje lifestylový charakter očakávaného SUV a aj to, že je určené prioritne pre Európu. O technike nevieme zatiaľ nič, no základom by mohla byť platforma Hyundaiu i10, čím by Bayon konkuroval napríklad novej Toyote Yaris Cross. Pod jeho kapotou by sa mohol objaviť 3-valec 1,0 MPi (49 kW) a rovnako atmosférický 4-valec 1,2 MPi (64 kW). V i10 sú tieto jednotky spojené buď s 5-stupňovou manuálnou, alebo 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou. To, či si Bayon trúfne aj na preplňovaný motor 1,0 T-GDI, sa dozvieme v najbližších týždňoch. Veď do showroomov by sa mal dostať ešte v prvej polovici roka.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#SUV #Hyundai Bayon #Hyundai
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek