Hyundai Bayon: Ďalšie avízo malého SUV je tu. Postaví sa pod Konu

Hyundai mal síce vlani plodný rok, ale s novinkami nekončí. Čoskoro ukáže nielen elektrický Ioniq 5, ale aj nové malé SUV Bayon. Nemýľte si ho však s americkým Venue.

20.01.2021 16:00
debata (2)
Bayon bude verný súčasnému štylistickému jazyku... Foto: Hyundai
Hyundai Bayon - 2021 Bayon bude verný súčasnému štylistickému jazyku Sensuous Sportiness. Aj on dostane delené predné svetlá ako jeho väčší súrodenci.

Corossovery a SUV sú stále na vrchole popularity. Hyundai preto doplní svoje portfólio o ďalší model. Pod Santa Fe, Tucson a Konu sa zaradí najmenší Bayon. Vedieť o ňom dala automobilka už v novembri minulého roka zverejnením snímky zadnej časti a sľúbila, že čoskoro odhalí viac. Svoj sľub plní. Bayon sa predvádza na nových fotografiách. Tie len potvrdzujú, že Bayon si nesmieme mýliť s vlani predstaveným Hyundaiom Venue, ktorý mieri na americký trh. Rozmerovo budú možno podobné, ale dizajnom si Bayon zachová plnú autonómiu.

Zadné svetlá budú spojené efektnou svetelnou... Foto: Hyundai
Hyundai Bayon - 2021 Zadné svetlá budú spojené efektnou svetelnou lištou.

Novinky stavia na rukopise Sensuous Sportiness, teda na zmyselnej športovosti. Kým Venue akcentuje off-roadový štýl, Bayon sa zdá byť atletickejší. Predné denné svetlá dostanú technológiu DRL a budú oddelené od hlavných svetlometov integrovaných v nárazníkoch. Zadné svetlá v tvare písmena Y zas spojí efektná žiariaca lišta. Pripomeňme, že Hyundai pokračuje Bayonom v tradícii geografických názvov. Bayonne je totiž mesto ležiace na juhozápade Francúzska, medzi pobrežím Atlantického oceánu a Pyrenejami. Je obľúbenou destináciou plachtenia, jachtingu a turistiky.

Podľa automobilky tým dobre vystihuje lifestylový charakter očakávaného SUV a aj to, že je určené prioritne pre Európu. O technike nevieme zatiaľ nič, no základom by mohla byť platforma Hyundaiu i10, čím by Bayon konkuroval napríklad novej Toyote Yaris Cross. Pod jeho kapotou by sa mohol objaviť 3-valec 1,0 MPi (49 kW) a rovnako atmosférický 4-valec 1,2 MPi (64 kW). V i10 sú tieto jednotky spojené buď s 5-stupňovou manuálnou, alebo 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou. To, či si Bayon trúfne aj na preplňovaný motor 1,0 T-GDI, sa dozvieme v najbližších týždňoch. Veď do showroomov by sa mal dostať ešte v prvej polovici roka.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai #SUV #Hyundai Bayon
Články podľa značiek