Tesla vyprázdňuje sklady od modelov S a X. Je to prísľub faceliftu?

Luxusné modely Tesly potrebujú modernizáciu ako soľ. Realitou mali byť už vlani. Teraz sa konečne zdá, že sa čosi deje. Zatiaľ neoficiálne.

21.01.2021 14:00
debata
Luxusné modely Tesla S a X majú byť vypredané... Foto: Tesla
Tesla S/X Luxusné modely Tesla S a X majú byť vypredané do konca januára. Z liniek vo Fremonte by už mali schádzať ich modernizované verzie.

Na modernizované modely Tesla S a Tesla X čakajú priaznivci americkej automobilky už poriadne dlho. Facelift potrebujú ako soľ. Veď model S je na trhu bez zásadných zmien od roku 2012 a SUV X od roku 2015. Odvtedy sa toho veľa zmenilo. Najmä SUV X má na trhu vážnych konkurentov v podobe Audi e-tron, Jaguaru i-Pace či Mercedesu-Benz EQC. A Teslu S začnú okrem Porsche Taycan čoskoro prenasledovať novinky v podobe Mercedesu EQE alebo Audi e-tron GT. Už dávnejšie sa tak šuškalo o zásadnej modernizácii.

Realitou mala byť vraj už vlani. Ale nestalo sa. Neprišla ani sľubovaná 3-motorová vysokovýkonná verzia Plaid. Americký výrobca elektromobilov sa sústredil najmä na zvýšenie produkcie kľúčových modelov 3 a Y a na výstavbu novej gigafactory v Berlíne. Jeho luxusné elektromobily, ktoré tvoria len 11 % odbytu, museli počkať. Teraz sa ale zdá, že čosi sa naozaj deje. Predajná sieť Tesly dostala totiž podľa informácií webu Electrek nariadenie, aby sa do konca januára zbavila všetkých skladových zásob modelov S a X, a dokonca vystavených exemplárov vo svojich „galériách“.

Naznačuje to, že by mali uvoľniť miesto vynoveným verziám. Tejto teórii fúka do plachiet aj nedávna, nezvyklo dlhá výrobná odstávka vo Fremonte, materskom závode Tesly, ktorá trvala celých 18 dní – od 24. decembra do 18. januára. Akoby Tesla upravovala linky pre spustenie výroby vynovených modelov. Tie by vraj mali mať horizontálny displej, nový digitálny prístrojový panel a interiérové materiály, ktoré zvýšia pocit kvality. O technike nepadlo zatiaľ ani slovo. Podľa nedávnych vyjadrení Elona Muska by ale mali vďaka vylepšeným batériám prejsť na jedno nabitie až 700 km.

A vylúčený nie je ani sľubovaný Autopilot Full Self-Driving, ktorý by mal byť prvým systémom plne autonómnej jazdy. Uvidíme, či pôjde o testovaciu beta verziu alebo ho Tesla nasadí naostro. Či sa s ním stretneme aj v Európe, je otázne. Legislatíva EÚ nie je totiž zatiaľ k takýmto americkým „experimentom“ príliš naklonená. V Nemecku musela Tesla dokonca prestať používať názov Autopilot.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla S #Tesla #Tesla X
Články podľa značiek