Elon Musk dobre vie, čo všetko by mohla Tesla vyrábať. Sľúbil nám nový hatchback, roadster, pikap Cybertruck aj elektrický ťahač Semi. A pred dvoma rokmi „tweetoval“ dokonca na tému elektrickej dodávky, ktorú by mohla Tesla vyrábať v spolupráci s koncernom Daimler. No žiadneho z týchto áut sme sa zatiaľ nedočkali. Tobôž nie dodávky. Medzitým už Mercedes-Benz rozbehol výrobu elektrickej triedy V a ohlásil príchod väčšieho eSprinteru. Takže kooperácia pravdepodobne nevyšla.
Aj preto sa analytik RBC Capital Markets Joseph Spak Muska pri príležitosti prezentácie finančných výsledkov Tesly za posledný kvartál 2020, na dodávku opäť opýtal. Zvlášť, keď sa do boja na tomto poli zapojili ďalší hráči. Napríklad americký Rivian, ale aj koncern Stellantis so svojim Peugeotom e-Boxer a s jeho sesterskými modelmi s logom Citroënu a Opelu. Od Muska sa dozvedel, že na dodávku Tesla nezanevrela, no momentálne nie je témou dňa. „Myslím si, že raz príde vhodná doba na výrobu elektrickej dodávky,“ povedal Musk.
Jedným dychom však dodal, že najväčším limitom rozširovania ponuky je nedostatok akumulátorov. „Množstvo batérií je momentálne zásadne obmedzené. Ak sa človek nepodieľa na procese výroby, nedokáže si ani len predstaviť, aké ťažké to je.“ Dokonca dodal, že "je to najťažšia vec na svete“. Vyrobiť prototyp dokáže každý, problémom je zabezpečiť dostatok akumulátorov na sériovú produkciu. Nedokáže to ani samotná Tesla, ktorá je momentálne najväčším výrobcom elektromobilov na svete a ktorá má v Nevade svoju batériovú Gigafactory. Aj tá je totiž závislá od dodávok batériových článkov z Ázie.
To však znamená, že tak skoro sa nemusíme dočkať nielen dodávky, ale ani už predstavených modelov. A týkať sa to bude aj ďalších výrobcov elektromobilov. Musk tým len odhalil základný problém rozširovania elektromobility, ktorí sa často prehliada. Bude pritom o to vypuklejší, o čo viac spoločností sa bude uchádza o vstup do sveta elektromobility.