Alfa Romeo Giulietta: Taliansky hatchback ‘presedlá‘ na techniku PSA

Vznik koncernu Stellantis znamená zdieľanie technológií naprieč doteraz konkurenčnými značkami. Dotkne sa to aj Alfy Romeo, ktorá prežíva ťažké časy. Prvou lastovičkou svetlejšej budúcnosti by sa mohol stať hatchback Giulietta na platforme PSA.

03.02.2021 14:00
debata
Alfa Romeo Giulietta je na scéne už predlhých... Foto: Marangoni
Alfa Romeo Giulietta Marangoni Alfa Romeo Giulietta je na scéne už predlhých desať rokov, no veľký úspech nezožala. Aj preto bola na „odpis“. Koncern Stellantis jej však dá novú šancu. Podmienkou je technika PSA.

Dalo sa to čakať. Vznik gigantu Stellantis, ktorý spojil koncerny PSA a FCA, otvára možnosti rozsiahlej synergie, ktorá mu ušetrí investície do vývoja aj výrobné náklady. A nik nepotrebuje šetriť viac ako Alfa Romeo. Značke, do reštartu ktorej bývalý šéf FCA Sergio Marchionne „nalial“ stámilióny eur, sa totiž veľkolepý návrat na scénu nepodaril. Sedan Alfa Romeo Giulia rozhodne nezatriasol pozíciou nemeckých konkurentov a podobne je to s SUV Stelvio. Jednoducho, Alfa je v červených číslach a na nové menšie SUV Tonale, ktoré by ju mohlo vytrhnúť z biedy, sa stále čaká. Navyše Alfa zaspala v hybridných pohonoch a z emisného bahna ju ťahajú drahé kredity, ktoré kupuje od Tesly.

Vznik Stellantisu však otvára prístup k technike PSA, o ktorú má Alfa záujem. Ani sa niet čomu čudovať. Alfe dnes chýba platforma pre kompaktné autá, teda pre segment, v ktorom je PSA so svojimi značkami Peugeot, Citroen, DS a Opel ako doma. Podľa neoficiálnych informácií sa tak už rysuje nový hatchback Giulietta, ktorý by si požičal architektúru EMP2, využívanú spomínanými značkami. Týmto špekuláciám nahráva do kariet fakt, že novým šéfom Alfy Romeo nie je nik iný ako bývalý šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato. Tým by Alfa Romeo získala aj hybridnú a plug-in hybridnú technológiu, bez ktorej nemá šancu splniť emisné limity. Nové menšie modely by zas mohli použiť platfomu CMA, na ktorej stojí Peugeot 208 alebo 2008.

Synergia s PSA však znamená aj istý ústup od tradície značky. Ešte v roku 2019 Alfa totiž chcela, aby aj jej kompaktné modely prešli podľa vzoru Giulie na zadný náhon. To však platforma EMP2 neumožňuje. Zato má potenciál vrátiť do hry neúspešnú Giuliettu, ktorá bola na odpis a mala byť nahradená výlučne SUV Tonale. Takto bude jej vývoj lacný a Alfa bude môcť konkurovať prémiovým kompaktom, ako sú Mercedes-Benz triedy A, Audi A3 či BMW radu 1. Stať by sa tak malo už v roku 2023, teda veľmi rýchlo. Otázkou bude, ako na zmeny, ktoré predpokladajú napríklad 3-valce pod kapotou, zareagujú zákazníci Alfy Romeo. Lenže horšie, ako je teraz, už byť nemôže. Alfa nemá čo stratiť. Jej súčasné predaje to len potvrdzujú.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #PSA #Alfa Romeo #FCA #Alfa Romeo Giulietta #Stellantis
Články podľa značiek