Lada Niva: Rusi sa pohrali v ‘kompe‘ s ikonou. Takto bude vyzerať

Na novú Ladu Niva si budeme musieť počkať ešte štyri roky. No jej podoba sa nemusí veľmi líšiť od ruských „renderov“. Napokon, vychádzajú z oficiálnej skice automobilky.

04.02.2021 18:00
19
Ruský dizajnér Nikita Chuicko dokončili to, čo... Foto: Nikita Chuicko
Lada Niva - 2024 Ruský dizajnér Nikita Chuicko dokončili to, čo oficiálna skica novodobej Nivy zatajovala. Je evidentné, že modelom jej stál originál z roku 1977. A to je dobré.

Počas januárovej megatlačovej konferencie skupiny Renault, kde patrí aj Lada, odhalil šéf predaja ruskej automobilky Oliver Morne oficiálnu skicu budúcej generácie Lady Niva. Tá má prísť na svet v roku 2024 na platforme CMF-B Low Spec, ako sesterský model novej generácie Dacie Duster. Nahradí v súčasnosti vyrábanú ikonickú Nivu s prívlastkom Legend, ktorá debutovala pred 44 rokmi, ale aj novšiu Nivu Travel, ktorú na prelome milénia priviedol do výroby Chevrolet ako Chevrolet Niva.

Samozrejme, skica nenechala ľahostajným ruského dizajnéra Nikitu Chuicka. Napokon, Niva je čosi ako ruský národný poklad. A tak sa pustil do práce. Výsledkom sú počítačové ilustrácie, ktoré nemusia mať ďaleko od reality. Skica Nivy bola síce tak trochu „utopená“ v tme, ale základné obrysy sa dali vytušiť. Navyše po jej zosvetlení sa na obrázku objavil dostatok línií, aby Nikita dokončili to, čo Lada naznačila a ešte svoju milovanú ikonu zasadili do reálneho prostredia. Vizuálizáciu zverejnil ruský web kolesa.ru. Potvrdzujú, že očakávaná novodobá legenda, sa bude držať odkazu z roku 1977a nie konceptu Lada Vision 4×4 z roku 2018. A to je nepochybne dobré.

Vzadu musel ruskí dizajnér predviesť viac... Foto: Nikita Chuicko
Lada Niva - 2024 Vzadu musel ruskí dizajnér predviesť viac kreativity. Tieto partie totiž oficiálna skica nezachytávala. Poradil si však bravúrne.

Nová Niva dostane opäť typické oddelené smerové svetlá v prednej kapote, kolmú masku a široký postoj. Experimenty s motívom písmena X, ktoré poznáme z Vesty a crossoveru Xray a ktoré boli aj na spomínanom koncepte, zelenú nedostali. O to autentickejšia Niva je. Čo sa týka techniky vieme, že Niva bude mať po prvýkrát na výber z dvoch motorov – atmosférického 4-valca 1,8i z dielne ruského AvtoVazu a preplňovaného motora 1,3 TCe, na ktorého vývoji spolupracoval Reanultu s Mercedesom-Benz. Každá Niva bude disponovať pohonom oboch náprav. Verzia Off-road dokonca permanentným v kombinácii s redukčnou prevodovkou.

Po prvý raz v histórii sa v Nive objaví aj automatická prevodovka. Pôjde o kontinuálnu prevodovku CVT od Nissanu. Tá bude dokonca štandardom pre výkonnejšiu preplňovanú verziu. Novinka sa bude vyrábať vo dvoch dĺžkových verziách. Tá základná má mať 4 280 mm a rázvor 2 600 mm. Bude teda oveľa priestrannejšia, keďže bude zhruba taká veľká ako súčasná 5-dverová Niva. Dlhšia verzia by mohla mať teoreticky sedem sedadiel, ako pripravovaná 7-miestna Dacia Bigster. Či sa však Niva dostane aj do západnej Európy, nie je isté. Skupina Renault totiž nechce, aby si v tomto regióne Dacia s Ladou konkurovali.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
19 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada Niva #Lada #AvtoVaz
Články podľa značiek