
Tesla nie je práve preslávená kvalitou výroby. Skôr naopak, diely karosérie často nelícujú, opadáva z nich lak, niekedy odpadne celé okno či dokonca volant. A Tesla sa s reklamáciami príliš neponáhľa. Zákazníci ju síce stále milujú, no americký výrobca elektromobilov sa k nim správa doslova macošsky. Teraz má ďalší problém. Do servisov musí zamieriť celkom 134 951 vozidiel modelových radov S a X. Informovala o tom americká agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA. Dôvodom je pamäťový čip infotainmentu, ktorý môže znefunkčniť celú obriu dotykovú obrazovku.
Cez ňu sa pritom nastavuje množstvo funkcií, inak to nie je možné. Takže nejde o maličkosť. Výpadok displeja zabráni napríklad ovládaniu stieračov, znemožní odhmlievanie okien a k dispozícii nebude ani cúvacia kamera. To môže podľa NHTSA viesť k ohrozeniu bezpečnosti posádky aj iných účastníkov premávky. Vinníkom je maličký, len 8 GB pamäťový čip eMMC NAND, ktorý zlyhá, sotva sa jeho pamäť naplní. Životnosť odhaduje NHTSA na päť až šesť rokov, pričom jeho porucha je neodvratná. Dostal sa do modelov X vyrábaných od roku 2016 do roku 2018 a modelov S, vyrobených v rokoch 2012 až 2018.
Preto NHTSA požiadalo automobilku, aby na jar ohlásila zvolávaciu akciu. Ohrozených malo byť pôvodne až 158 000 vozidiel. Pri niektorých však už Tesla vymenila čip za väčší a u niektorých aktualizovala softvér infotainmentu. Podľa Tesly zatiaľ nedošlo v tejto súvislosti k žiadnemu dopravnému incidentu, ktorý by viedol k škodám či zraneniam. Výmenu čipu za väčší bude hradiť automobilka a zákazníkom, ktorí si dali problém odstrániť v predstihu na vlastné náklady, poskytne kompenzáciu. Aj tento prípad ukazuje, že najzraniteľnejšou súčasťou moderných áut je práve ich zložitý hardvér a softvér.