
Nie je to tak dávno, čo Harley-Davidson oznámil veľkolepú expanziu do nových teritórií a k úplne novým zákazníkom. Okrem elektrického modelu LiveWire pripravoval aj ďalší menší elektrický motocykel a k tomu plánoval vstup do segmentu enduro, menších strojov pre mladších a dokonca elektrobajky. Expandovať chcel aj výrobne, výstavbou nových závodov, napríklad v Thajsku. Lenže koronakríza mu pristrihla krídla. Dokladuje to aj posledný štvrťrok 2020, keď sa prepadol do straty 96 miliónov dolárov v porovnaní so ziskom 13 miliónov v medziročnom porovnaní.
Odbyt motocyklov sa kvôli pandémii prepadol o 48 percent a tržby z predaja motocyklov a súvisiaceho tovaru klesli o 39 percent na 531 miliónov dolárov. Za celý vlaňajší rok padli dodávky motocyklov o 32 % na 145 200 kusov, čo je najhorší výsledok od roku 1997. Maloobchodný predaj sa znížil o 17 %. Výrobca preto predstavil nový záchranný päťročný plán Hardwire, ktorý je dielom nového šéfa Jochena Zeitza. Ten chytil opraty Harleyu len vlani a hneď odštartoval veľké škrty.
Začal znižovať náklady a vykonal zmeny vo vedení, aby firma bola štíhlejšia a ziskovejšia. Obmedzil tiež zahraničné ambície svojho predchodcu, zredukoval počet ponúkaných modelov a nechal znížiť zásoby u predajcov s cieľom zvýšiť ceny. Teraz čaká Zeitza hlavná úloha – nájsť nový rastvý potenciál aj mimo súčasnej starnúcej americkej základne klientov značky, čo je problém, s ktorým bojovali aj jeho predchodcovia. Po konsolidácii firmy tak môžeme predsa len očakávať príchod spomínaných noviniek, ktoré zavedú Harley-Davidson do preň neprebádaných teritórií.