Nižšie zverejnená mapa vytvorená analytikmi portálu comparethemarket.com ukazuje, že japonská automobilka Toyota bola najvyhľadávanejšou značkou automobilov v roku 2020. Zvíťazila približne v tretine (34,8 percenta) všetkých analyzovaných krajín.
Je to síce pokles zo 41,1 percenta top vyhľadávaní medzi analyzovanými krajinami v roku 2018, no výrazný nárast popularity oproti roku 2019. Toyota bola medzi niekoľkými značkami, o ktoré v roku 2020 aj napriek koronakríze rástol záujem. Presne opačný trend – výrazný pokles záujmu – nastal v uplynulom roku pri vyhľadávaní značky BMW, ktorá napokon skončila druhá.
Toyota vlani dominovala na internete napríklad v Austrálii a na Novom Zélande, Rusku, Mongolsku a v Pakistane, ako aj v juhovýchodnej Ázii, veľkej časti Afriky, niektorých krajinách južnej a strednej Ameriky, na Islande a, samozrejme, v Japonsku.
Analytici portálu comparethemarket.com.au sa domnievajú, že o popularitu Toyoty v uplynulom roku sa postarali viaceré premiéry – napríklad bol predstavený nový model GR Yaris, vodíková Toyota Mirai s úplne novým dizajnom a dojazdom zvýšeným o 30 % alebo elektrický dvojmiestny automobil C+pod. Keďže počas pandémie sa časť predaja automobilov presunula na online, silná pozícia Toyoty na trhu (je najpredávanejšou automobilovou značkou na svete) sa musela premietnuť aj do vyhľadávania na internete.
Na základe publikovanej analýzy bolo v roku 2019 najvyhľadávanejšou značkou vozidiel BMW, ktoré zvíťazilo v takmer troch štvrtinách (74,6%) zo 158 analyzovaných krajín. V roku 2020 však skončila ako najviac vyhľadávaná značka len v 34 krajinách, pričom poklesla na 21,5% (alebo zvíťazilo len v každej piatej zo sledovaných krajín).
Podobne ako pred dvomi rokmi, aj vlani sa mnohé značky tešili najväčšej obľube vo svojich domovských krajinách. Bolo to tak v prípade Japonska (Toyota), Nemecka (BMW), USA (Ford) a Južnej Kórey (Hyundai). Zo spotrebiteľského patriotizmu ťažia aj menšie európske automobilky.
Vo Švédsku sa väčšina vyhľadávacích dopytov týkala Volva, v Taliansku to bol Fiat a vo Francúzsku Peugeot. Naopak Španieli prejavili väčší záujem o BMW ako o domáci Seat. Podobne je na tom aj India, kde si jej obyvatelia radšej vyhľadávali informácie o automobiloch Kia ako o Maruti alebo Tata. Ani žiadna z početných čínskych značiek nezaznamenala v domovskej krajine úspech. Číňania sa viac zaujímali o talianske Alfa Romeo.