Ktoré automobilové značky sme vlani ‘googlili‘ najviac? Toyota na špici

, 19.02.2021 14:00
google, vyhľadávač, špehovanie, security,...
Na internete bolacelosvetovo najvyhľadávanejšou značkou Toyota. Klesol záujem o BMW a zvýšil sa o Mercedes. Autor:

Najvyhľadávanejšou značkou na svete bola vlani Toyota, záujem o BMW výrazne klesol a naopak - stúpol v prípade konkurenčného Mercedesu.

Nižšie zverejnená mapa vytvorená analytikmi portálu comparethemar­ket.com ukazuje, že japonská automobilka Toyota bola najvyhľadávanejšou značkou automobilov v roku 2020. Zvíťazila približne v tretine (34,8 percenta) všetkých analyzovaných krajín.

Je to síce pokles zo 41,1 percenta top vyhľadávaní medzi analyzovanými krajinami v roku 2018, no výrazný nárast popularity oproti roku 2019. Toyota bola medzi niekoľkými značkami, o ktoré v roku 2020 aj napriek koronakríze rástol záujem. Presne opačný trend – výrazný pokles záujmu – nastal v uplynulom roku pri vyhľadávaní značky BMW, ktorá napokon skončila druhá.

Na čele rebríčku najvyhľadávanejších značiek...
Na čele rebríčku najvyhľadávanejších značiek Toyota preskočila BMW. Autor: comparethemarket.com

Toyota vlani dominovala na internete napríklad v Austrálii a na Novom Zélande, Rusku, Mongolsku a v Pakistane, ako aj v juhovýchodnej Ázii, veľkej časti Afriky, niektorých krajinách južnej a strednej Ameriky, na Islande a, samozrejme, v Japonsku.

Analytici portálu comparethemar­ket.com.au sa domnievajú, že o popularitu Toyoty v uplynulom roku sa postarali viaceré premiéry – napríklad bol predstavený nový model GR Yaris, vodíková Toyota Mirai s úplne novým dizajnom a dojazdom zvýšeným o 30 % alebo elektrický dvojmiestny automobil C+pod. Keďže počas pandémie sa časť predaja automobilov presunula na online, silná pozícia Toyoty na trhu (je najpredávanejšou automobilovou značkou na svete) sa musela premietnuť aj do vyhľadávania na internete.

Na základe publikovanej analýzy bolo v roku 2019 najvyhľa­dávanejšou značkou vozidiel BMW, ktoré zvíťazilo v takmer troch štvrtinách (74,6%) zo 158 analyzovaných krajín. V roku 2020 však skončila ako najviac vyhľadávaná značka len v 34 krajinách, pričom poklesla na 21,5% (alebo zvíťazilo len v každej piatej zo sledovaných krajín).

Číslo znamená počet krajín, v ktorých daná...
Číslo znamená počet krajín, v ktorých daná značka bola najvyhľadávanejšou. Autor: comparethemarket.com

Podobne ako pred dvomi rokmi, aj vlani sa mnohé značky tešili najväčšej obľube vo svojich domovských krajinách. Bolo to tak v prípade Japonska (Toyota), Nemecka (BMW), USA (Ford) a Južnej Kórey (Hyundai). Zo spotrebiteľského patriotizmu ťažia aj menšie európske automobilky.

Vo Švédsku sa väčšina vyhľadávacích dopytov týkala Volva, v Taliansku to bol Fiat a vo Francúzsku Peugeot. Naopak Španieli prejavili väčší záujem o BMW ako o domáci Seat. Podobne je na tom aj India, kde si jej obyvatelia radšej vyhľadávali informácie o automobiloch Kia ako o Maruti alebo Tata. Ani žiadna z početných čínskych značiek nezaznamenala v domovskej krajine úspech. Číňania sa viac zaujímali o talianske Alfa Romeo.

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Toyoyta #comparethemarket.com #BMW. Mercedes #automobilové značky najpredávanejšie autá
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek