Jeep nie je vo svete elektrifikácie úplným nováčikom. Veď vlani stihol predstaviť plug-in hybridné verzie Compassu, Renegade aj Wrangleru s prívlastkom 4×e, a navyše ohlásil príchod „zástrčkových“ modelov Grand Cherokee a pikapu Gladiator. Tam však s elektrifikáciou nekončí. Stavia už konkurenta pre elektrický Hummer EV či pikap Rivian R1T. A nebude ním nikto iný ako ikonický Wrangler. Očakáva sa, že štúdiu batériového Wrangleru ukáže na pravidelnej off-roadovej akcii Jeep Safari Expo 2021 v Utahu.
Že to myslí vážne, naznačil niekoľkými videami, v ktorých sa štúdia predstavuje s neinvenčným názvom Wrangler BEV. Zatiaľ z nej vidieť len zaslepenú masku, hoci s tradičnými siedmimi vertikálnymi prvkami, ktoré budú pravdepodobne ukrývať diódy. Oveľa zaujímavejší je však pohľad na techniku. Rámový podvozok elektrického Wranglra totiž obsahuje prevodovku, čo je nanajvýš nezvyčajné, a len jeden jediný elektromotor situovaný vpredu. O pohon 4 × 4 sa ale neobávajte. Elektrická novinka má totiž klasický kardan, ktorý privedie hnací moment k zadným kolesám.
Vyzerá to v podstate tak, akoby Jeep len nahradil spaľovací motor elektrickým. Na prvý pohľad to môže budiť dojem, že ide o „lacné“ riešenie, no ono má aj svoje výhody. Ak by totiž Jeep integroval elektromotory do tuhých náprav, boli by už príliš robustné a ťažké. Toto riešenie je preto výhodnejšie a umožňuje zachovať napríklad aj redukčný prevod. Wrangler BEV by tak mohol byť v teréne rovnakým predátorom ako klasické verzie so spaľovacím motorom. Ak nie ešte lepší, pretože bude môcť počítať s maximálnym krútiacim momentom už od nulových otáčok.
Otázkou bude kapacita batérií, a teda dojazd tohto auta, ktoré je doma najmä v odľahlých oblastiach. Lenže práve v tých chýba nabíjacia infraštruktúra. Je to ako byť s „mobilom“ na púšti. Z tohto pohľadu bude mať naozaj obmedzené použitie. Viac sa dozvieme na spomínanej akcii Jeep Safari Expo, ktorá sa začína 23. marca.