Okolo novej generácii Lady Niva, ktorá by sa mala stať realitou v roku 2024 je v poslednom čase poriadne rušno. Už len preto, že materský Renault jej dal zelenú za podmienky, že bude zdieľať 85 % komponentov s novou generáciou Dacie Duster. Do zvedeli sme sa tiež, že napriek platforme CMF-B Low Spec nepríde o pohon oboch náprav a v terénnej verzii dokonca ani o redukčnú prevodovku. Otázkou ostávalo, či má však táto legenda šancu doraziť aj do Európy. Ako je známe, Lada sa vlani zo západoeurópskych trhov stiahla. Renaultu totiž nevoňalo, že útočí na rovnakú skupinu zákazníkov ako Dacia.
Lenže s príchodom nového šéfa Luca de Mea sa mnohé zmenilo. Priaznivcov ruskej terénnej ikony, ktorá sa vyrába prakticky bez zmien od roku 1978 to isto poteší. Na konto novej generácie povedal: "Podľa nášho názoru je Niva technickým produktom orientovaným na extrémne podmienky. Možno ju prirovnať k Land Roveru Defender či Suzuki Jimny. Bude mať redukčný prevodovku a veľkorysú svetlú výšku či nájazdové uhly. Bude to veľmi jednoduché a praktické auto. Predávať ho chceme vo Švajčiarsku aj Rakúsku, kde to bude pre mnohých jediný spôsob, ako sa budú môcť dostať k svojej horskej chate,“ vysvetlil Meo.
Renault však počíta s tým, že Niva bude dostupná aj na ďalších trhoch, vrátane Afriky či Latinskej Ameriky, kde by sa mohla predávať s logom Renaultu. Je to logické, podobne to robí s Dusterom, pretože v týchto regiónoch ruskú Ladu ani rumunskú Daciu zväčša nik nepozná. AvtoVaz má v pláne vyrábať a predávať až 100 000 kusov ročne, čo je vskutku ambiciózne. Či však návrat Nivy do Európy znamená aj návrat Lady do Európy, ostáva otvorenou otázkou. Lada totiž nemá na starom kontinente vybudovanú modernú sieť predajcov a z tej starej ostalo len torzo, ktoré má ďaleko od európskych štandardov. Niva by tak mohla skončiť u dílerov Renaultu alebo Nissanu.