Mercedes-Benz C: ‘Malé esko‘ príde o 6-valce. Je to smutné

Mercedes-Benz má síce „elektrický rok“, no za rohom je aj klasika v podobe novej triedy C. Tá si požičia množstvo technológií z vlajkovej lode triedy S. Veľkoobjemové motory medzi nimi však už nebudú.

12.02.2021 16:00
debata
Nová trieda C dostane väčšiu a nižšie situovanú... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C - 2021 Nová trieda C dostane väčšiu a nižšie situovanú masku. Či si zachová aj hviezdu na kapote, je neisté.

Mercedesu-Benz triedy C sa stále darí, hoci Stuttgart predstavil aktuálnu generáciu už v roku 2013. Vlani sa céčko stalo dokonca najpredávanejším modelom strednej triedy v Európe, keď predbehlo manistreamový VW Passat či konkurenčné BMW 3 a Audi A4. Celkovo má na konte neuveriteľných 2,5 milióna kusov. Tento rok i tak čaká premiéra novú generáciu s kódovým označením W206. A hoci nemecká automobilka tlačí najmä na elektromobily, veď tu máme SUV EQA a čoskoro aj EQS a EQC, klasika sa medzi nimi isto nestratí. Mercedes-Benz ju už usilovne testuje, na čo sa rozhodol upozorniť sériou snímok zamaskovaných predprodukčných prototypov a zopár informáciami.

Novinke budeme môcť pokojne hovoriť „malé esko“. Z vlakovej lode si totiž požičia množstvo technológií. Vrátane platformy MRA, i keď s menším podielom hliníka či kompozitov. Novou triedou S, predstavenou len vlani, sa bude inšpirovať aj z pohľadu dizajnu. Očakávať tak môžeme najmä väčšiu masku. Uvidíme, či dostanú zákazníci opäť na výber dve verzie – jednu s hviezdou na kapote a jednou priamo v centre. Aby sa ale céčko viac odlíšilo od kompaktov triedy A, najmä od sedanu a CLA, bude väčšie. Do dĺžky by malo mať 4 750 mm, na čom sa bude podieľať väčší rázvor s hodnotou 2 865 mm aj previsy.

Kabína sa zmení na nepoznanie. „Budíky“ zamení... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C - 2021 Kabína sa zmení na nepoznanie. „Budíky“ zamení za displeje vrátane centrálneho 11,9-palcového s vertikálnym umiestením.

V interiéri si zas trieda C požičia z vlajkovej lode infotainment MBUX. Na klasické „budíky“ tak zabudnite. Napokon, céčko je jedným z posledných Mercedesov-Benz so starým „kokpitom“. Chýbať nebude digitálny prístrojový panel, infotainment s vertikálne situovaným 11,9-palcovým displejom stredovej konzoly ani head-up displej, za príplatok s rozšírenou realitou. Samozrejmosťou sa stane pokročilé hlasové ovládanie, ktoré sa dokáže učiť a predvídať v kontexte návykov užívateľa. Ovládanie uľahčí príplatkové natáčanie zadných kolies. Naopak, minulosťou sa stane pneumatické odpruženie. Pravdepodobne je príliš drahé a záujem oň je nízky. Súčasná generácia ho ale mala.

Zadné svetlá opäť pripomenú vlajkovú loď triedy S. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C - 2021 Zadné svetlá opäť pripomenú vlajkovú loď triedy S.

Smutnou správou je, že trieda C už nepočíta so 6-valcami. Vyhradené ostanú väčšej triede E a S. To sa môže stať problémom v súboji s konkurentmi, ktorí 6-valce zatiaľ ponúkajú, i keď tieto verzie tvoria len zlomok predajov. Automobilka tvrdí, že jej nové radové 6-valce sa pod kapotu nového céčka nezmestia, no skôr to vyzerá na nevyhnutný krok, ako skrotiť emisie. Aj preto budú všetky verzie elektrifikované. Okrem 24 V mild-hybridov príde viacero plug-in hybridov. Týkať sa to bude nielen benzínového C 300e a naftového C 300de, ale dokonca aj vrcholového C AMG. Batérie majú mať kapacitu až 25 kWh (!), čo znamená reálny dojazd 100 km v elektrickom režime.

Základ vytvoria benzínové verzie C 180 (125 kW), C 200 (150 kW), C 300 (190 kW), naftová C 220d a výkonnejšia C 300d. Novinka by sa mala predstaviť ešte do konca tohto mesiace. Najprv ako sedan a neskôr ako kombi. Úplnou novinkou sa stane out-doorová verzia All-Terrain so zvýšeným a lepšie chráneným podvozkom. Dobrou správou je, že na rozdiel od triedy S počíta céčko naďalej s verziami kupé a kabrioletom.

Mercedes-Benz C - 2021
Mercedes-Benz C - 2021
+10Mercedes-Benz C - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz C
Články podľa značiek