Škoda Rapid 130: Na predaj je parádny kus z roku 1986. Ale za šialenú cenu

Kupé Škoda Rapid 130 bolo asi to najluxusnejšie, čo ste si mohli za socializmu dopriať z domácej produkcie. Ak sa chcete vrátiť do týchto čias, je tu skvelá príležitosť. Cestujte exportným Rapidom v perfektnom stave. Lacná nostalgia to ale nebude.

12.02.2021 18:00
debata (11)
Tento zachovalý Rapid 130 v čiernej farbe a... Foto: mobile.de
Škoda Rapid 130 - 1986 Tento zachovalý Rapid 130 v čiernej farbe a strešným oknom, môže byť váš. Škoda, že nemá zliatinové disky. Bol síce určený na export do Nemecka, lenže nie do toho západného ale do chudobnej NDR.

Na nemeckom portáli mobile.de sa objavila ponuka, ktorá tak trochu vytŕča z radu. Spoločnosť Genex, používajúca názov niekdajšieho východonemeckého Tuzexu, inzeruje auto snov. Ale len v prípade, že sa vrátime v čase do druhej polovice osemdesiatych rokov a sme občanmi niekdajšieho socialistického Československa, teda do ČSSR. Škoda Rapid takýmto autom vtedy bezpochyby bola. A mať čosi, čo sa tvárilo na športové kupé, predstavovalo luxus, ktorý si nemohol dopriať každý. Ak máte chuť, môžete si teraz zacestovať v čase.

Interiér pôsobí naozaj ako nový. Napokon, veľa... Foto: mobile.de
Škoda Rapid 130 - 1986 Interiér pôsobí naozaj ako nový. Napokon, veľa času v ňom posádka nestrávila. Za 35 rokov „nabehal“ len necelých 70 000 kilometrov. Pôvodný vlastník ho musel mať naozaj rád. Ani sa niet čomu čudovať v krajine, kde sa na nový Trabant čakalo 10 rokov.

Inzerát totiž ponúka Škodu Rapid 130 z roku 1986. Tá nadviazala po veľkom facelifte modelového radu 105/120 na nie príliš slávne kupé Garde. Stotridsiatka už mala silnejší motor s objemom 1,3 litra a výkonom 63 koní (46 kW), spojený s 5-stupňovou prevodovou. Kupé sa tiež mohlo pochváliť vynoveným interiérom so športovým volantom, 4-piestikovými prednými brzdami či vylepšenou zadnou nápravou. Nájsť dobrý “kus“ nie je dnes ľahké, hoci z Rapidu vznikali desaťtisíce exemplárov. Väčšinu však zožrala hrdza. Protikorózna ochrana nebola silnou stránkou Škody ani po revolúcii, nieto za hlbokého „socíku“.

Vzadu je už silnejší motor OHV s objemom 1,3... Foto: mobile.de
Škoda Rapid 130 - 1986 Vzadu je už silnejší motor OHV s objemom 1,3 litra a výkonom 47 kW. Na tie časy to nebolo úplne málo.

Tohto čierneho Rapidu s naleštenou karosériou sa to však rozhodne netýka. Vyzerá naozaj perfektne. A to isté platí aj o jeho zachovalom interiéri. Napokon, majiteľ tvrdí, že auto prešlo pred šiestimi rokmi rozsiahlou renováciou. Poteší aj pohľad pod zadnú kapotu. Nevyzerá to tu síce ako v čase, keď tento Rapid exportovali ako nový do vtedajšej NDR, ale na druhej strane nevidieť žiadne náznaky veľkého opotrebenia. Auto má mať najazdených za 35 rokov len 69 500 kilometrov. To všetko je krásne, až na cenu. Tá doslova vyrazí dych. Majiteľ si totiž tento Rapid cení na 17 900 eur!

Na rozdiel od Škody Garde mal Rapid tieto veľké... Foto: mobile.de
Škoda Rapid 130 - 1986 Na rozdiel od Škody Garde mal Rapid tieto veľké zadné svetlá.
Ak by išlo o Škodu 110 R, alebo Rapid určený na západ s množstvom doplnkov, vrátane „elektrónov“, povedzme, že cena obstojí. Lenže Rapid nepatril, ani nikdy patriť nebude, ku klenotom mladoboleslavskej automobilky a teda ani k vyhľadávaným zberateľským artiklom. Ale predstavte si, v čase, keď sme článok práve publikovali, zmizol z nemeckého portálu. Asi máte smolu, predsa len si našiel novú garáž.
Škoda Rapid 130 - 1986
Škoda Rapid 130 - 1986
+8Škoda Rapid 130 - 1986

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Rapid
Články podľa značiek