Automobilový priemysel, najmä ten európsky, je zošnurovaný emisiami. Výsledkom sú maloobjemové 3-valce a masívna elektrifikácia. Nič, čo by potešilo nadšencov. Z portfólia automobiliek navyše vypadáva množstvo výkonnejších modelov. Japonská Mazda sa však akosi nehodlá prispôsobiť. Ide doslova hlavou proti múru. V jej portfóliu nájdete len jeden jediný elektromobil a plug-in hybrid pre istotu zatiaľ ani jeden. Navyše Mazda oznámila, že vyvíja platformu s radovým 6-valcom a so zadným náhonom, čo sa zdá priam rúhaním. Lenže Mazda si verí.
O jej budúcnosti hovoril šéf austrálskeho zastúpenia Vinesh Bhindi, ktorý má pre priaznivcov spaľovacích motorov samé dobré správy. „Mazda verejne deklarovala, že s jej novou platformou, ktorú dostane nové SUV CX-5, nová Mazda 6 a ďalšie väčšie modely, je v hre 6-valec, pohon zadných kolies aj elektrifikácia. O všetkom diskutujeme. Noviniek však bude oveľa viac a keď príde ten správny čas, povieme vám o nich,“ povedal Bhindi. V každom prípade tak môžeme očakávať veľmi výkonné modely, ktoré majú vyplniť priestor medzi luxusnými a mainstreamovými značkami.
Práve tu vidí Mazda svoju pozíciu. Vylúčená nie je ani reinkarnácia ostrých derivátov MPS, i keď Mazdy 3 sa už asi týkať nebude. Bolo by to skvelé, pretože v súčasnosti je jediným športovým modelom Mazdy roadster MX-5. „Nie sme luxusnou, ale prémiovou značkou. A v tom je rozdiel,“ vysvetlil Bhindi. Práve 6-valcový motor a zadný náhon bude jej vstupenkou o triedu vyššie. A vyššie budú pravdepodobne aj ceny. S tými si však Mazda nikdy hlavu príliš nelámala a napriek tomu má vernú klientelu. Otázkou je, dokedy modely so spaľovacími motormi vydržia v ére elektrifikácie.
„Mazdu 6 budeme ponúkať tak dlho, ako to len bude možné,“ povedal Alastair Doak, marketingový riaditeľ austrálskeho zastúpenia. Či ale z noviniek budeme mať radosť aj v Európe, isté nie je. Na rozdiel od USA či Austrálie, bude totiž pre Mazdu, ktorá drukuje spaľovacím motorom, čoraz ťažšie vyhovieť tunajším limitom. A ešte čerešnička na torte. Okrem radového 6-valca vyvíja Mazda novú generáciu naftových motorov, dokonca 3,3-litrový 6-valec! To už znie takmer ako rozprávka, ak nie vytesňovanie súčasnej reality.