Automobilový priemysel prechádza najväčšou premenou od čias svojho vzniku. Elektrifikácia, autonómne technológie, zdieľanie a konektivita sú piliermi jeho budúcnosti. Automobilky na to reagujú nielen zmenami produktov, ale aj novou stratégiou komunikácie. Chcú si uctiť tradíciu, stavať na skúsenostiach, no zároveň vyzerať v očiach zákazníkov čo najinovatívnejšie. S tým súvisí aj vizuálna identita. Nedávno prezentoval vynovené logo Volkswagen, potom Opel, nedávno Kia, šušká sa o Škode a teraz sa pridáva Peugeot.
Má na to ešte viac dôvodov ako ostatní. V tomto roku sa totiž stal súčasťou obrieho koncernu Stellantis a do jeho čela nastúpila Linda Jackson, ktorá prešla na tento post z Citroënu. Tušiť sme to mohli už v roku 2019, keď Peugeot predstavil krásny koncept elektrického retrokupé e-Légend. Práve tu sa objavila nová forma tradičného motívu, ktorý sprevádza Peugeot už od roku 1810, keď bol ešte výrobcom náradia a rôznych výrobkov z ocele – teda motív leva. Odvtedy sa tento symbol zmenil celkom desaťkrát, naposledy v roku 2010.
Vtedy však išlo skôr o retuše. Zmena, ktorá nastáva teraz, je oveľa zásadnejšia. Nové logo už neobsahuje siluetu celého leva, ale len jeho hlavy, takže pripomína symbol zo šesťdesiatych rokov, ktorý zdobil napríklad Peugeot 404. Samozrejme, tentoraz ide o oveľa modernejšie stvárnenie v minimalistickom duchu, dokonca minimalistickejšie ako na e-Légend, no istý nádych retra tu je. „Nové logo spája minulé aj súčasné hodnoty značky a zároveň naznačuje budúci vývoj. Hrdý lev, ktorý Peugeot sprevádza odjakživa, má vyjadrovať univerzálne a multikultúrne formy identity. Je synonymom prestíže, istoty a nadčasovosti,“ píše sa v tlačovej správe.
Takto sa vyvíjalo logo Peugeotu od roku 1810
Prvým modelom, ktorý bude mať tú česť niesť vynovený symbol, bude tretia generácia Peugeotu 308, ktorý má premiéru naplánovanú ešte tento rok. Spolu s logom sa zmení aj dizajn showroomov, grafika webových stránok automobilky, ktoré sa zároveň menia na virtuálne predajne a celé to zavŕši kampaň „Lions of our time“, ktorá má byť podľa Peugeotu oslavou levov súčasnej doby. Pripomeňme, že Peugeot pôsobí v 160 krajinách sveta a vlani predal napriek pandémii takmer 1,5 milióna vozidiel.