Škoda sa pochválila, že z liniek jej materského závodu v Mladej Boleslavi zišlo už dvojmiliónte SUV. Bol ním najmenší Kamiq. Zároveň išlo o 250-tisíci exemplár tejto "Scaly v gumákoch“. Mať na konte taký veľký počet SUV je naozaj úspech, najmä ak Škoda vstúpila do segmentu SUV pomerne neskoro – až v roku 2009. Jej prvým modelom do terénu bola Škoda Yeti. Vyrábala sa celých osem rokov, a tak neprekvapí, že čo do počtu kusov zatiaľ žiadne iné SUV Yeti neprekonalo. Vzniklo z neho 684 500 kusov. Napriek tomu sa s ním Škoda rozlúčila a odštartovala SUV ofenzívu celkom novými modelmi.
Najprv prišiel v roku 2016 Kodiaq, o rok neskôr menší Karoq a v roku 2019 najmenší Kamiq. Vlani Škoda doplnila rodinu SUV elektrickým Enyaqom. No i tak to stále nie sú všetky SUV, ktoré Škoda vyrába. V Číne, ktorá je jej kľúčovým trhom, totiž ponúka aj športový derivát Kodiaq GT a Kamiq GT. Navyše začne v tomto roku v Indii vyrábať a predávať úplne nový kompaktný crossover Kushaq. Stávka na SUV Škode jednoznačne vyšla. Napríklad vlani tvorili tieto modely až 40 % z jej celosvetových registrácií. A len 2,5 roka stačilo Škode na to, aby vyrobila ďalší milión. Ten prvý jej trval celú dekádu.
Je teda možné, že prvenstvo Yeti bude čoskoro minulosťou. Na krk mu totiž dýcha Kodiaq s 593 600 vyrobenými exemplármi. Nasleduje Karoq, z ktorého vzniklo 454 800 a Kamiq s bilanciou 266 000 kusov. Z najmladšieho čisto elektrického Enyaqu, postaveného na novej platforme MEB, vzniklo zatiaľ 1 100 vozidiel. SUV vyrába česká značka v deviatich montážnych závodoch v šiestich krajinách sveta – Okrem českej republiky aj v Číne, Indii, Rusku, na Ukrajine a tiež na Slovensku po tom, čo sa do bratislavského Volkswagenu presťahovala časť produkcie Karoqu.
Dva milióny SUV v číslach
Model | Počet vyrobených kusov |
---|---|
1. Yeti | 684 500 |
2. Kodiaq | 593 600 |
3. Karoq | 454 800 |
4. Kamiq | 266 000 (vrátane modelu KamikGT v Číne) |
5. Enyaq | 1 100 |