Premiéra nového indického modelu Škody je už naozaj za rohom. Automobilka nás tak nechala nahliadnuť do kabíny. I keď zatiaľ len formou oficiálnej skice.
Foto: Škoda-Auto
29-origin-6859370 Nová Škoda Kushaq má začínať v Indii na cene 9 850 eur, no ako ukazuje skica, lacno vyzerať rozhodne nebude. A to ani v kabíne.
Nová Škoda Kushaq má premiéru naplánovanú na 18. marca. To je už naozaj o pár dní. A keďže na tejto novinke Škode extrémne záleží, opäť k nej priťahuje pozornosť. Po skiciach exteriéru a snímkach maskovaných prototypov tú máme konečne aj pohľad do kabíny. Možno sa zdá, že s dávkovaním informácií to česká automobilka tak trochu preháňa, najmä ak sme tu mali pred rokom koncept, no v podstate sa jej nemožno čudovať. Kushaq má byť totiž jej novou zbraňou v Indii – na trhu, ktorý má najväčší potenciál rastu, a to v situácii, keď sa predaje značky v Číne, v jej kľúčovom teritóriu, rútia nadol.
Foto: Škoda-Auto
Škoda Kushaq - 2021 Centrom palubnej dosky bude 10-palcová dotyková obrazovka. Nechýba ani digitálny kokpit.
Ako vieme, Kushaq bol kompletne vyvinutý v Indii v novom indickom vývojovom centre Škody v Pune a v Indii bude aj vyrábaný s použitím 95 % podielu komponentov od domácich dodávateľov. To znamená nižšie výrobné náklady a nízku cenu, ktorá je nevyhnutnou podmienkou úspechu v krajine, kde životná úroveň obyvateľstva nedosahuje tú európsku a ani čínsku. Aj preto je Kushaq postavený na lacnejšej verzii platformy MQB IN. Napriek tomu lacno nevyzerá, čo doložili nedávne skice exteriéru. A podobne to bude v kabíne. Palubnej doske má totiž dominovať 10-palcová obrazovka infotainmentu.
Foto: Škoda-Auto
Škoda Kushaq - 2021 Ani v exteriéri sa Kushaq napriek nízkej cene nevzdal najnovších dizajnových prvkov Škody.
Z európskych modelov si požičia aj digitálny prístrojový panel či nový dvojramenný volant. Samozrejme, základné verzie nebudú vyzbrojené všetkými elektronickými vychytávkami, dôležité však je, že v ponuke sa objavia, pretože aj nároky indických zákazníkov neustále rastú. Škoda tiež sľubuje veľkorysý priestor a množstvo praktických prvkov Simply Clever. Moderne pôsobí aj stredová konzola či dvojfarebné spracovanie interiéru. Pod kapotou sú potvrdené motory 1,0 TSI a 1,5 TSI upravené na spaľovanie menej kvalitného benzínu. V podstate však ide o technológiu známu z Európy. Kushaq neskôr doplní sedan a dva modely s logom VW.