Počiatky výroby áut v Mladej Boleslavi siahajú až do čias firmy Laurin & Klement, z ktorej neskôr vzišla dnešná spoločnosť Škoda-Auto. V roku 1905 sa totiž zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement rozhodli ukončiť výrobu bicyklov a venovať sa iba produkcii motocyklov a automobilov. Historické továrenské haly, z ktorých vyšiel ako prvé vozidlo Voiturette Typ A, dodnes stoja a už niekoľko desiatok rokov v nich sídli múzeum automobilky. Hneď oproti nemu, na druhej strane cesty, sa rozkladá moderný výrobný závod, v ktorom v súčasnosti približne 29 100 zamestnancov a vyrába šesť modelových radov.
Z liniek tu schádza Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq a najnovšie aj elektrický Enyaq. Práve kvôli nemu musela Škoda prestavať existujúcu výrobnú linku a prispôsobila ju pre montáž vozidiel na platforme MEB. Táto linka tak ako jediná v celom koncerne Volkswagen umožňuje paralelné výrobu modelov na báze elektrickej platformy (MEB) a zároveň klasickej MQB. A keďže pre Škodu je Enyaq budúcnosť, bol to práve on, ktorý sa stal jubilantom. Išlo Enyq iV v metalickej farbe Arctis. Výroba v Mladej Boleslavi akcelerovala najmä po vstupe do koncernu Volkswahgen v roku 1991.
Odvtedy, teda za 30 rokov, vyrobili v materskom závode 10 700 000 vozidiel. To je viac ako dvojnásobok za predošlých 86 rokov. Okrem áut vyrába Škoda v Mladej Boleslavi aj motory, manuálne prevodovky MQ 200 a MQ 100, nápravy aj vysokonapäťové batérie pre plug-in-hybridné modely niekoľkých koncernových značiek. Vo februári 2021 tú z linky zišla už 100 000. trakčná batéria. Celkovo má ale Škoda na konte oveľa viac áut, pretože svoje závody má aj na Slovensku, na Ukrajine, v Číně, v Indii a v Rusku. Takže od roku 1905 predala po celom svete už viac ako 24 800 000 kusov.