Predaje malých áut sa dostali do úzkych. Automobilky na nich totiž nevedia zarábať. I keď sú tieto vozidlá triedy mini naozaj skromné v ponuke priestoru, z hľadiska bezpečnosti a emisií musia byť vybavené rovnakou technológiou ako tie väčšie. To neladí s očakávaniami zákazníkov o ich nízkej cene. A tak sa z tejto triedy automobilky pomaly sťahujú. Spomeňme Škodu Citigo a tiež Citroën C1 s Peugeotom 108, ktoré priamych nástupcov nedostanú. Tieto dvojičky schádzajú z liniek spoločného závodu PSA a Toyoty (TPCA) v českom Kolíne s Toyotou Aygo.
Synergia partnerov umožnila znížiť vývojové a výrobné náklady na minimum a dosiahnuť zisk. Lenže rozhodnutím PSA ukončiť výrobu Citroënu C1 a Peugeotu 108 vznikla pre Toyotu nová situácia. Nakoniec sa ale rozhodla, že celý závod preberie pod svoje krídla a uvoľnenú kapacitu využije na výrobu novej generácie Yarisu. A nielen to. Rozhodla sa tiež, že na svet privedie nástupcu Ayga. Verí totiž, že miniautá majú stále potenciál. Najmä ak sa konkurencia z tohto segmentu vytráca.
Nový model, ktorý postavia na platforme GA-B, ktorú už používa Yaris a Yaris Cross, ostane navyše naďalej verný spaľovaciemu motoru. Toyota tvrdí, že Aygo je vstupnou bránou k produktom Toyoty a preto chce zachovať aj jeho nízku cenu. V prípade prerodu na elektromobil, tak ako to urobil Fiat s novou päťstovkou, a ako to plánuje PSA s náhradníkmi za ich miniautá, by nové Aygo o túto prednosť prišlo. Vďaka masovým predajom úsporných hybridných vozidiel si to môže Toyota dovoliť, pretože dokáže aj s benzínovým Aygom splniť flotilové emisie.
A nízku cenu zabezpečia úspory, ktoré budú plynúť z veľkého objemu výroby. Na platforme GA-B má vznikať ročne až 500 000 malých áut. „Vďaka tomuto objemu bude možné dosiahnuť úspory vo výrobe, ktoré sú nevyhnutnou podmienkou cenovej dostupnosti, ktorú požadujú záujemcovia o vozidlo segmentu A,“ píše Toyota v tlačovej správe. To je veľmi sympatický postoj, pretože očakávaná masová elektromobilita so sebou prinesie radikálne zvyšovanie cien, čo znamená, že osobná mobilita sa môže stať pre mnohých nedosiahnuteľná.