
Od začiatku bolo jasné, že novú elektrickú architektúru E-GMP, na ktorej sa ako prvý predstavil revolučný Hyundai Ioniq 5, čoskoro prevezme aj sesterská Kia. Nasvedčovali tomu už koncepty Hyundai 45 a Kia Imagine by Kia, ktoré sa predstavili krátko po sebe a zdieľali rovnaké základy. Kým z prvého tu už máme sériový model, ten od Kie príde o trochu neskôr. Pre Kiu bude predstavovať zlomový moment v prechode do elektrickej éry. Aj preto mu patrí niekoľko prvenstiev. Bude prvým modelom s novým logom a tiež prvý elektromobilom s novým označením.

Novinka dostane jednoduchý alfanumerický kód EV6. Písmená EV budú odteraz označovať všetky čisto elektrické Kie a číslo zas napovie veľa o pozícii konkrétneho modelu v ponuke. „Model EV6 je stelesnením sloganu našej značky „Pohyb, ktorý inšpiruje“ aj našej novej dizajnovej filozofie. Navrhli sme ho tak, aby bola každá jazda inšpirujúca a poskytovala inštinktívny a prirodzený zážitok,“ uviedol Karim Habib, hlavný viceprezident a vedúci globálneho dizajnového centra Kie. Viac však neprezradil. Predstavu si môžeme urobiť len na základe prvých „tajuplných“ fotografií.

Podľa siluety sa zdá, že podobne ako Hyundai staví aj Kia na populárnu triedu crossoverov. Napokon, tomu zodpovedal aj koncept Imagine by Kia spred dvoch rokov. Na rozdiel od „ostrého“ Ioniqu 5 však pôjde o model s módnou splývavou kabínou. Pohľad na predné svetlá zas ukazuje, že Kia sa opäť pohrala s tigrou maskou a tigrími očami. Tie zadné lemujú bočný obrys a sú spojené svetelnou lištou. V súvislosti s technikou si môžeme dovoliť aj trochu špekulácií. Dôvodom je identická platforma s Ioniqom 5.

Očakávať tak môžeme 800 V architektúru, ktorá umožní extrémne rýchle nabíjanie na nabíjačkách s výkonom až 350 kW a tiež batérie s kapacitou 58 alebo 72,6 kWh. O pohon sa postará zadný elektromotor s výkonom 125 alebo 165 kW. Verzie s pohonom oboch náprav, a teda aj dvojicou elektromotorov, budú mať výkon zvýšený na 173 a 225 kW. Dojazd sa bude podľa kapacity a výkonu pohybovať v rozpätí 400 až 480 km. Najvýkonnejšia verzia by mala šprintovať na 100 km/h asi za 5,2 sekundy.
Špekulovať ďalej nemá význam. Kia totiž svoju elektrickú novinku predstaví v prvom štvrťroku. A keďže tu máme marec, malo by to byť v horizonte niekoľkých dní. Na trh by EV6 mohlo doraziť najskôr v priebehu jesene. Sesterský Hyundai už teraz hlási, že po otvorení rezervačného systému na Ioniq 5 má úplne vypredanú úvodnú edíciu. Podobný záujem tak nepochybne čaká aj súrodenca s novým logom Kie.