Porsche: V Zuffenhausene utlmia vývoj elektromobilov! Je príliš drahý

Porsche ani v budúcnosti elektromobily neminú, no našlo cestu, ako k nim prísť lacnejšie. Scenár Taycanu bol toiž príliš drahý.

11.03.2021 12:00
Elektrické Porsche Taycan je síce mimoriadne... Foto: Porsche
Porsche Taycan - 2019 Elektrické Porsche Taycan je síce mimoriadne oceňované, ale jeho príchod na svet si vyžiadal astronomické investície. Pokračovať ďalej touto cestou by bolo neúnosné.

Porsche len nedávno zažiarilo elektrickým Taycanom. Vo svete elektromobilov s ním spôsobilo poriadny rozruch. Napríklad elektrickou sieťou s napätím 800 V, ktorá umožňuje ultrarýchle nabíjanie, alebo použitím dvojstupňovej prevodovky. Vo všeobecnosti je Taycan považovaný za najvyspelejší elektromobil planéty. Myslia si to aj zákazníci. Porsche bolo totiž kvôli tomu nútené prehodnotiť ešte pred uvedením na trh svoje plány v objeme produkcie. Záujem prekonal všetky očakávania a tak muselo výrobnú kapacitu zdvojnásobiť z 20 000 na 40 000 kusov. A to sa len pred pár dňami Taycan pochválil praktickejšou verziou Cross Turismo, ktorá dopyt po prvom elektrickom Porsche poženie opäť nahor.

Lenže ani takýto úspech nestačí, aby Porsche pokrylo astronomické vývojové náklady, ktoré si jeho novinka vyžiadala. Návratnosť môže trvať aj niekoľko rokov. Preto si v Zuffenhausene povedali, že využijú pomoc chorvátskeho Rimacu – malej spoločnosti, ktorá, ako sa zdá, vlastní veľké know-how. Už dávnejšie sa šušká, že koncern VW chce nad týmto výrobcom elektrických superšportov prevziať kontrolu. Porsche to už robí. V roku 2018 kúpilo 10 % chorvátskej spoločnosti, o rok neskôr ďalších 5,5 % a najnovšie poslalo Rimacu 70 miliónov eur, takže svoj podiel zvýšilo na 24 %. Nie je to málo peňazí, ale oveľa menej, ako by muselo Porsche investovať do vývoja autorských elektrických modelov.

Cieľom je teda získať špičkovú chorvátsku technológiu. Potvrdzuje to samotné Porsche, ktoré v tlačovej správe píše, že týmto krokom sa preň Rimac stáva dodávateľom prvej línie, ktorý bude Porsche zásobovať rozsiahlymi technickými celkami. Rimac tak zohrá podobnú úlohu, ako mala pre Volkswagen zohrať Tesla, keď sa šuškalo, že o ňu má nemecký koncern vážny záujem. No k tomu nikdy nedošlo. Technológia Rimacu môže však skončiť aj v iných koncernových značkách. Už dlhšie kolujú dohady, že by ju využilo Bugatti, ktoré bude tiež musieť ukončiť svoju „fosílnu“ éru. A potom je tu Audi či Bentley. Očakávať tak môžeme ďalšie zvyšovanie podielu VW v chorvátskej fir­me.

Porsche
		Taycan - 2019
Porsche
		Taycan - 2019
+34Porsche Taycan - 2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Rimac #Porsche Taycan #Porsche
Články podľa značiek