Hyundai Kona N: Prvé ostré SUV z Kórey už láka na premiéru

Po Hyundai i30 N a i20 N privedie kórejská automobilka na svet aj svoje prvé ostré SUV. Pred Tucsonom však dostala prednosť kompaktná Kona. Automobilka na nej nešetrila. Dostane „plnokrvný“ dvojliter.

11.03.2021 18:00
debata
Na Kone N Hyundai nešetril. Agresívna predná... Foto: Hyundai
Hyundai Kona N - 2021 Na Kone N Hyundai nešetril. Agresívna predná časť má zväčšené sacie otvory, štrbinu pod kapotou, aj červený splitter.

Hyundai rozšíril nedávno rodinu ostrých modelov s prívlastkom N o novučičký Hyundai i20 N. A tiež modernizoval i30N a i30 Fastback N. To mu ale nestačí. V januári prezradil, že rýchle autá Hyundai dostanú ďalšieho súrodenca. A čo viac, pôjde o prvé ostré SUV. A keďže nový Tucson by bol na okruhoch príliš veľký, prednosť dostala menšia Kona. Je to paradox, pretože Konu si môžete dopriať aj v elektrickej verzii Kona Electric. Je to podobné, akoby BMW vyrábalo súčasne napríklad 6-valcové BMW M3 a tiež jeho čisto elektrický derivát.

A keďže premiéra nie je ďaleko, automobilka opäť priťahuje k svojej novinke pozornosť. Po snímkach predsériových prototypov „v maskáčoch“ tu máme prvé oficiálne fotografie, ktoré síce Konu N tak trochu skrývajú v tieni, no v podstate prezrádzajú väčšinu tajomstiev. Kona N dostane podľa vzoru svojich starších súrodencov typický belasý lak Performance Blue aj červené akcenty v oblasti nárazníkov a podbehov. Agresivitu zvýrazní špecifický výplet masky s plaketopu N, štrbina pod kapotou aj matné pozadie diódových svetiel. Nechýbajú ani športové disky, minimálne s priemerom 18 palcov.

Tuning dotvára dvojitý zadný spojler s... Foto: Hyundai
Hyundai Kona N - 2021 Tuning dotvára dvojitý zadný spojler s trojuholníkovým brzdovým svetlom, dvojica výfukov či 18-palcové disky.

Aerodynamický paket dopĺňa okrem splitteru aj dvojitý zadný spojler s trojuholníkovým červeným brzdovým svetlom. Zlovestnú atmosféru dotvára dvojica výfukov. A nebudú na parádu. Hyundai už dávnejšie potvrdil, že Kona N dostane „plnokrvný“ 4-valec 2,0 T-GDi z i30 N. Doplní ho 8-stupňová prevodovka N DCT s dvojicou mokrých spojok aj trakčný systém Lauch Control pre maximálny šprint z miesta. Technické údaje sú zatiaľ tajomstvom, ale niet dôvodu si myslieť, že by Kona N mala na i30 N priveľmi strácať.

Ak použije identickú pohonnú jednotku, mohla by mať pod kapotou minimálne 184 kW a 353 Nm krútiaceho momentu. Vylúčená nie je ani výkonnejšia verzia tohto agregátu z verzie Performance, ktorá disponuje až 206 kilowattmi a krútiacim momentom zvýšeným na 392 Nm. Kona N by to mohla zvládnuť, keďže už dnes jej výkonnejšie verzie používajú zadnú viacprvkovú nápravu. Korunu ostrému SUV má navyše nasadiť robustná zvuková kulisa špeciálne vyladenej výfukovej sústavy.
Hyundai Kona N - 2021
Hyundai Kona N - 2021
+11Hyundai Kona N - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai Kona #Hyundai Kona N
Články podľa značiek