Aj Dacia sa pozerá do budúcnosti. Značka, ktorá postavila svoj úspech na bezkonkurenčne nízkej cene, postupne rastie a rastie aj jej imidž. Nové Sandero a Logan, postavené na platforme CMF-B Low Spec, už využívajú niektoré modernejšie bezpečnostné technológie a vylúčený nie je ani príchod nízkoemisných technológií. Navyše tu máme novú Daciu Spring – prvý elektromobil značky. Rumunská automobilka pod krídlami Renaultu už jednoducho nie je tým istým výrobcom ako pred 16 rokmi, keď predstavila svoj ultralacný sedan Logan s cenou od 5 000 eur.
A mieni to vyjadriť aj vizuálne. V tesnom slede po Kii, Peugeote, Renaulte či Nissane mení aj ona svoje logo. Až takým veľkým prekvapením zasa ale nie je, pretože nám ho predstavila už na koncepte Bigster, počas mega akcie Renaulution, kde sám šéf skupiny Luca de Meo prezentoval budúcnosť aliančných značiek. Na rozdiel od Peugeotu či Renaultu, ktoré sa pri tvorbe nových emblémov tak trochu inšpirovali minulosťou, staví Dacia na modernu. Logo tvoria dve zrkadlovo otočené písmená D a C, čo evokuje dnes veľmi módne X. Čakalo sa len na to, kedy nový symbol vkročí do reálneho sveta.
Presne to prezradil šéf značky Denis Le Vot. Stane sa tak už v roku 2022, teda ešte predtým, než uzrie svetlo sveta sériová verzia konceptu Bigster a nový Duster. „Chceme, aby naša značka bola viac cool a trochu viac out-doorová, pomocou zintenzívnenia prác na dizajne značky,“ povedal Le Vot. Má to tiež súvisieť s mottom nového šéfdizajnéra Alejandra Mesonero-Romanosa, ktorý je presvedčený, že aj dostupné auto môže byť pekné. Podľa Romanosa je nové logo modernejšie, jednoduchšie a univerzálnejšie pre použitie v reálnom aj virtuálnom svete. Doplniť ho má zelená, namiesto súčasnej modrej farby.