Mitsubishi zachráni v Európe Renault. Ponúkol mu dva modely

Tak predsa. Osud troch diamantov, ktoré vlani ohlásili odchod z Európy, je na starom kontinente zachránený. Pod svojím logom začne Mitsubishi od roku 2023 predávať dva Renaulty. Síce nie na všetkých trhoch, ale na preklenutie krízového obdobia to možno stačiť bude.

15.03.2021 14:00
debata (2)
Jedno z dvoch nových európskych Mitsubishi by... Foto: Renault
Renault Zoe - Mitsubishi Jedno z dvoch nových európskych Mitsubishi by mohlo vzniknúť z elektrického Renaultu Zoe.

Fanúšikovia značky, ktorá svojím Lancerom Evo porážala všetku súdobú konkurenciu, boli vlani v lete poriadne roztrpčení. Mitsubishi totiž ohlásilo definitívny odchod z európskeho trhu. Odvtedy ale niekoľkokrát svoje plány revidovalo. Aj na základe protestov nemeckých či francúzskych dílerov, ktorých by nechalo Mitsubishi napospas osudu. Prvou pozitívnou správou bolo, že sa automobilka predsa len ešte rozhodla uviesť vo vybraných európskych krajinách modernizované SUV Eclipse Cross v plug-in hybridnej verzii, ako stvorenej pre prísne emisné normy. A tá druhá prichádza teraz.

Záchranné koleso hádže Mitsubishi sesterský Renault, s ktorým patrí vrátane Nissanu do jednej veľkej aliancie. Renault totiž ponúkne japonskej značke dva svoje modely. Síce až v roku 2023, ale dovtedy to azda tri diamanty zvládnu vďaka Eclipsu a poskytovaniu servisných služieb svojim zákazníkom. Samozrejme, najzaujímavejšia je odpoveď na otázku, ktoré Renaulty budú v blízkej budúcnosti niesť logo troch diamantov, lenže tú práve nemáme. A nevieme ani to, či pôjde len o zmenu loga, alebo výrazne odlišné deriváty, tak ako je to v prípade Renaultu Clio a Nissanu Micra, zdieľajúcich spoločnú platformu CMF-B.

Mohlo by ísť o verziu Clia, ale napríklad aj o novú generáciu elektrického Zoe. Iste, nie je to bohviečo, ak to porovnáme s bohatou históriou Mitsubishi v Európe, ale na prekonanie hlbokej krízy to azda stačiť bude. A ani Renault nemá na to, aby veľkoryso naprával chyby z minulosti japonskej automobilky. Naopak, vlani zaznamenala francúzska značka stratu v astronomickej výške osem miliárd eur a vo veľmi zlej kondícii je aj Nissan. Takže ide skôr o z núdze cnosť. Potvrdzuje to aj nový šéf Renaultu Luca de Meo.

„Táto pragmatická iniciatíva založená na cene prinesie zmenu v našich továrňach, v uhlíkovej stope nášho partnera aj v európskych uliciach. Tento krásny projekt spĺňa očakávania všetkých partnerov z hľadiska dizajnu, regulácií a predaja,“ komentoval kvetnato zmenu stratégie Mitsubishi v Európe. Lenže nemusí ísť len o pomocnú ruku z francúzskej strany. Renault totiž okrem klesajúcich predajov a zisku bojuje aj s poloprázdnymi európskymi výrobnými kapacitami. Francúzi by sa tak modelmi Mitsubishi vyhli prepúšťaniu. A ako vieme, v Renaulte má podiel francúzska vláda, ktorej by sa strata pracovných miest iste nepáčila.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Mitsubishi
Články podľa značiek