Lada VAZ 2101, alebo ak chcete Žiguli, je nepochybne slávne auto. Tento licenčný a Rusmi výrazne vylepšený Fiat 124 doslova postavil Rusko na kolesá. Mal svoje muchy, no z histórie ho už nik nevymaže. V novom závode v Togliatti z neho za 42 rokov vyrobili neuveriteľných 17,3 milióna kusov. Posledné kusy zišli z liniek v roku 2012. Ten prvý ale zmontovali v „ruskom Detroite“ presne 19. apríla 1970. Vlani tak mala Lada 2101 50. výročie. A keďže sa hojne vyvážala do mnohých krajín socialistického tábora, vrátane Bulharska, jeden exemplár padol do oka bulharskej spoločnosti BG Design. Tá sa bežne zaoberá úpravou áut luxusných značiek, no tentoraz sa rozhodla vzdať hold práve tejto ruskej legende.
Za základ si GB Design vzala originálnu Ladu 1200, teda celkom prvú verziu. Neskôr totiž nasledovali rôzne deriváty ako Lada 2103, 2104, 2105, 2106 a 2107. Menil sa dizajn aj technika. Objemy motorov sa vyšplhali až na 1,6 litra. Lenže klasika je klasika. Bulharský „tuner“ síce 50. výročie nestihol, pretože práce na bielej Lade trvali nakoniec celé štyri mesiace, no výsledok je excelentný. A keďže doménou GB Designu sú najmä interiéry, práve tu ukázal, čo vie. Lada 1200 bola kompletne odstrojená. Začalo sa izoláciou podlahy a dverí. Bulhari tiež prepracovali palubnú dosku a vytvorili celkom novú stredovú konzolu. Prístrojový panel dostal biele „budíky“.
A potom prišla na rad luxusná prešívaná koža, ktorou je čalúnená prakticky celá kabína. Tá medová kontrastuje s bielou. Nechýbajú ani obklady z pravého dreva. Na palubnej doske aj dverách. Nový je trojramenný volant, sedadlá z Toyoty aj výkonná audiosústava s reproduktormi prekrytými hliníkom. Nechýba na nich nápis modelu ani logo úpravcu. Ďalšiu plaketu nájdete na stredovom tuneli. Zvonka je tuning veľmi decentný. Obmedzil sa len na chrómové kolesá s rozšíreným rozchodom a nízkoprofilovými pneumatikami, čím sa VAZ 2101 priblížil mierne k asfaltu. Vzadu zasa pribudol spojler. Inak je ale vzhľad prakticky pôvodný.