Tesla musela nedávno kalifornským úradom vysvetľovať, čo je vlastne jej systém autonómneho riadenia Full Self-Driving Beta. Automobilka totiž neustále vytvára dojem, že má technológiu plne autonómneho riadenia vozidla, čo vyplýva aj zo samotného názvu. Lenže v Kalifornii legislatíva nič také v bežnej premávke nedovoľuje. A tak sme sa dozvedeli, že FSD nie je nič viac ako asistované riadenie na úrovni SAE 2, čo znamená pomoc s riadením vozidla s podmienkou plnej koncentrácie vodiča a jeho plnej zodpovednosti aj za chybné rozhodnutia systému.
Tesla síce systém FSD uvoľnila v rámci testovania Beta verzie najprv len pre zamestnancov, ale neskôr získali prístup k nemu aj ďalší majitelia Tesiel, ktorí si ho mohli stiahnuť pomocou novej ikony, ktorá sa zobrazila na dotykovej obrazovke. V súčasnosti má Beta verziu FSD približne 2 000 majiteľov. Tí si nového „autopilota“ zväčša chvália. Automobilka si je však vedomá rizík, a tak sa rozhodla, že systém FSD deaktivuje tým, ktorí nedodržiavajú pravidlo plnej koncentrácie. Jednoducho tým, ktorí sa správajú za volantom nezodpovedne a schopnosti systému FSD preceňujú.
Elon Musk pred takýmto správaním varoval na Twitteri už 6. marca a pohrozil, že takíto vodiči budú vyradení z testovacieho programu. Následne automobilka naozaj pristúpila k deaktivácii. Samozrejme, na diaľku. A ako Tesla overovala zneužívanie FSD? Poslúžila jej na to palubná kamera v blízkosti spätného zrkadla, ktorá v čase, keď je systém aktívny, sleduje vodiča. Musk zároveň ohlásil, že v apríli bude systém FSD opäť výrazne aktualizovaný softvérom, ktorý zlepší počítačové videnie. A to bez radaru! „Toto je správna cesta k umelej inteligencii v reálnej premávke,“ píše Musk.