AMG: Ani Affalterbach neunikne emisným škrtom. Plánuje plug-in hybridy

Nové dobíjateľné hybridy z dielne AMG budú mať síce extrémne výkony, ale aj menej valcov a budú ťažšie. Inak to však nejde. Emisné škrty dorazili aj do Affalterbachu.

24.03.2021 12:00
debata
Riešením nadmerných emisií supersilných modelov... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG E 53 - 2021 Riešením nadmerných emisií supersilných modelov AMG má byť plug-in hybridný pohon. Ten má svoje výhody, ale zároveň bude znamenať vyššiu hmotnosť, ktorá superšportom príliš nesvedčí.

Ostrá divízia Mercedesu-Benz sa pripravuje na ešte prísnejšie emisné normy. Práve tieto silné autá s logom AMG totiž kazia emisný kôš Daimleru. Jedinou cestou, ako ich zoškrtať, je downsizing a elektrifikácia. A tak už AMG pracuje na novej generácii plug-in hybridných pohonov. Ako vieme, nedávno predstavená trieda C prišla o 6-valcové motory. Bohužiaľ, platiť to bude aj pre ostré deriváty z Affalterbachu. A tak sa pod kapotu C63e AMG dostane namiesto pôvodného 8-valca opäť len dvojlitrový 4-valec z menšieho A45 AMG. Doplnení ho však elektromotor na zadnej náprave.

Čísla neznejú zle. Novinka má mať 550 koní, teda 410 kW, a šprint na stovku zvládnuť za 3,5 sekundy. Podmienkou však budú nabité batérie. Bez ich energie sa totiž C63e bude môže spoľahnúť len na spaľovací agregát. Ten síce môže mať až 310 kW, no v rozlete mu bude brániť akumulátor s hmotnosťou asi 250 kg. A hoci si môže v neustále udržiavať určitú hladinu energie vďaka dobíjaniu spaľovacím motorom a rekuperáciou, na okruhu to pri štýle brzda-plyn stačiť asi nebude. Odpustkom má byť nižšia spotreba a možnosť bezemisnej jazdy až do vzdialenosti 100 km. Aj z toho vyplýva, že batériový blok nebude práve malý.

Elektromotor sa má na rozdiel od plug-in... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT R Roadster - 2019 Elektromotor sa má na rozdiel od plug-in hybridných Mercedesov "presťahovať" na zadnú nápravu.

Podobný osud čaká aj vrcholové AMG GT73e. Našťastie, v tomto prípade si budúca generácii zachová kupé 4-litrový 8-valec. Asistovať mu bude opäť elektromotor na zadnej náprave. Táto konfigurácia prinesie lepšie rozloženie hmotnosti a tiež odstránenie prenosových limitov prevodovky. Jednoducho, na zadné kolesá bude môcť putovať celá sila elektromotora, a to prakticky kedykoľvek. Avizované čísla vyrážajú dych. GT73e má mať totiž systémových 805 koní, čo je približne 600 kW a gigantický krútiaci moment 1 000 Nm. To by znamenalo, že aj napriek nadváhe bude plug-in hybridné kupé zrýchľovať z 0 na 100 km/h pod tri sekundy.

Stále je tu ale obava z toho, ako dlho bude maximálny výkon k dispozícii a či vyššia hmotnosť neovplyvní negatívnym spôsobom jazdné vlastnosti. Byť rýchly v priamke superšportu nestačí a ani nízke ťažisko ešte neznamená, že si dobíjateľné GT poradí s bočným preťažením. Iná cesta však do budúcnosti nevedie, jedine za cenu pokút za nadlimitné gramy CO2. A tak sa zdá, že tie najvzrušujúcejšie autá už AMG vyrobilo. Osemvalcový hybrid totiž zamieri aj do ďalších AMG – vlajkovej lode S73e a kabrioletu SL73e, ktorého ďalšiu generáciu postavia priamo na platforme AMG GT.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #AMG #plug-in hybridy #Mercedes-AG
Články podľa značiek