
Španielsko bolo jednou z krajín najviac zasiahnutou pandémiou koronavírusu. To sa prejavilo aj na vlaňajších hospodárskych výsledkoch Seatu. Vykázal operatívnu stratu 418 miliónov eur a stratu po zdanení 194 miliónov eur. Predal len 427 000 áut, čo je o 25,6 % menej ako v roku 2019. Zníženie odbytu sa premietlo aj do zníženia obratu na 8,784 miliardy eur, čo predstavuje pokles o 21 %. Napriek tomu plánuje veľkolepú budúcnosť. Seat chce totiž v rámci strategického plánu Future Fast Forward vyrábať od roku 2025 vo svojom materskom závode v Martorelli až 500 000 elektromobilov pre celý koncern Volkswagen. To znamená masívne investície do rozšírenia prevádzky.
Medzi elektrickými nováčikmi sa objaví už tento rok sériová verzia konceptu Seat El Born z roku 2020. Tento elektrický hatchback na platforme MEB však nakoniec dostane logo Cupry. A podobne to bude s pripravovaným SUV Tavascan, ktoré zas nadväzuje na rovnomenný koncept z roku 2019. To však príde až o tri roky. Pod Cuprou sa tak objavia hneď dva elektromobily. A ďalší menší veľkosti Seatu Arona, na platforme MEB Entre s cenou 20 000 až 25 000 eur je v pláne. Zdá sa teda, že práve Cupra dostane úlohu technologického lídra. Seat si od nej sľubuje najväčší rast. Už v tomto roku má zdvojnásobiť predaje a svoj podiel v rámci španielskej značky zvýšiť z piatich na 10 percent.
Stať sa to má aj vďaka prieniku na najväčšie elektrické trhy a tiež do Austrálie. Vlani patrila Cupra k jedným z mála značiek, ktorým sa podarilo zlepšiť svoje obchodné výsledky. Predala 27 400 áut, čo predstavuje rast o 11 % oproti roku 2019. Od založenia v roku 2018 predala Cupra vyše 70 000 vozidiel, čím prekonala všetky pôvodné očakávania. Aj vďaka Cupre sa chce Seat vrátiť už v tomto roku do čiernych čísiel. Tiež plánuje vytvoriť zo svojho vývojového oddelenia veľké technické centrum, zamerané najmä na elektrifikáciu. „Pred 70 rokmi sme postavili Španielsko na kolesá a teraz ho postavíme na elektrické kolesá,“ povedal Wayne Griffiths, predseda predstavenstva spoločnosti Seat.