Nemecko bolo v prístupe podpory elektromobility najprv veľmi zdržanlivé. Dnes je situácia radikálne odlišná. Patrí ku krajinám, ktoré majú jeden z najštedrejších dotačných systémov na podporu nákupu elektromobilov. Na nové elektrické autá možno získať priamu finančnú podporu až do výšky 9 000 eur a ďalších 1 500 eur predstavujú lokálne dotácie. Nemecko tiež zvažuje plán zákazu predaja áut s výlučne benzínovými a naftovými motormi od roku 2030. Aspoň tak si to predstavujú politici, zvlášť z radov Zelených.
Samotní Nemci ale tomuto scenáru naklonení nie sú. Vyplýva to z prieskumu inštitútu pre výskum verejnej mienky Civey, ktorý mu zadal berlínsky denník Der Tagesspiegel. Na otázku: „Odkedy by sa podľa vášho názoru mali prestať v Nemecku predávať autá so spaľovacím motorom?“ odpovedalo 55 % z 2 502 opýtaných, že by takýto časový limit nemal vôbec existovať. S požiadavkou Zelených vyjadrilo súhlas iba 22 percent respondentov. Dokonca aj medzi stúpencami tejto strany sa pre zákaz benzínových a naftových áut vyslovilo len 55 percent z nich.
Nemci pravdepodobne tušia, že kúpa elektromobilu bude aj v najbližších rokoch finančne náročnejšia a že auto sa môže stať opäť luxusom. Pred urýchleným prechodom od áut so spaľovacím motorom k elektromobilom varujú aj mnohí predstavitelia nemeckého automobilového priemyslu, ktorý je jedným z pilierov nemeckej ekonomiky. „Ak budú politici príliš tlačiť na pílu, nastane v Nemecku obdobie temna. Zažijeme takú nezamestnanosť, aká tu ešte nebola. Vyzývam politikov, aby nehazardovali s prosperitou Nemecka,“ uviedol nedávno Manfred Schoch, šéf podnikovej rady BMW.
Predaj nových osobných áut v Nemecku vo februári medziročne klesol o 19 percent. Benzínové autá vykázali medziročný pokles o 41,4 percenta, ich podiel predstavoval 37,7 percenta. O 35 percent na podiel 25,4 percenta klesol predaj dieselových áut. Elektromobily dosiahli podiel 9,4 percenta, čo je medziročný nárast o 124,2 percenta. Ešte lepšie si viedli plug-in hybridy s rastom o 161,9 percenta – vo februári mali medzi novoregistrovanými osobnými vozidlami podiel 11,3 percenta.