
Nie je tajomstvom, že koncern Volkswagen plánuje vybudovať v Európe šesť nových závodov na výrobu batérií. A svoje k tomu má povedať aj Porsche. To oznámilo, že pracuje na akumulátoroch, ktoré obsahujú technológiu z motoršportu. Má ísť o akumulátory s kremíkovou anódou, ktoré majú vyššiu energetickú hustotu, ako súčasné na báze grafitu. Takže Porsche dostalo pravdepodobne v rámci elektrickej stratégie Volkswagenu na starosť práve batérie, zamerané na vysoký výkon. Porsche tiež prezradilo, že zabezpečí ich kompletný európsky výrobný reťazec.

Táto informácia je zaujímavá, pretože len nedávno Porsche uviedlo, že v súvislosti so zvyšovaním svojho podielu v chorvátskej spoločnosti Rimac sa tento výrobca superšportov stane pre automobilku zo Zuffenhausenu významným dodávateľom elektrických technológií „prvej línie“. Ako sa ale zdá, batérie, ktoré sú kľúčovou a zároveň neuralgickou súčasťou elektromobilov, chce mať plne pod kontrolou. Tak ako Tesla, ktorá tiež ohlásila masovú výrobu akumulátorov s kremíkovými anódami.
Okrem toho plánuje Porsche výstavbu vlastnej siete nabíjacích staníc s výkonom 350 kW. Vyrásť majú na najdôležitejších európskych diaľniciach. Či ide o projekt v rámci siete Ionity, netušíme. V každom prípade majú tieto nabíjačky obslúžiť súčasne šesť vozidiel a vyrásť pri nich majú relaxačné miestnosti s inovatívnymi samoobslužnými zariadeniami. Aj tu sa chce teda Porsche priblížiť americkej Tesle, ktorá poskytuje svojim zákazníkom exkluzívnu sieť nabíjačiek.