Voltswagen sa nakoniec nekoná. O žart však nešlo

Sláva novej značky Voltswagen, ako sa mali označovať elektrické modely Volkswagenu v USA, netrvala dlho. Nemecká automobilka zaradila spiatočku. Malo ísť len o marketingový ťah.

31.03.2021 18:00
debata
Vokswagen sa mal v USA premenovať na... Foto: Volkswagen
VW - Voltswagen Vokswagen sa mal v USA premenovať na Voltswagen. Dnes však tvrdí, že táto informácia, ktorú automobilka sama zverejnila, bola len marketingovým ťahom.

Vyzeralo to ako predčasný prvoaprílový vtip, no nakoniec sa ukázalo, že Volkswagen naozaj plánuje premenovať svoju divíziu v USA na Voltswagen of America. Potvrdila to samotná automobilka a jej šéf amerického zastúpenia Scott Keogh. Len dva dni po prevalení tohto zámeru je však všetko inak. Volkswagen nakoniec svoju americkú divíziu nepremenuje, čo uviedli pre agentúru Reuters tri zdroje. Podľa nich bola tlačová správa v tomto duchu len marketingovým ťahom, ktorý mal pritiahnuť pozornosť k „elektrickým“ plánom koncernu.

Nový názov mal odkazovať na snahu Volkswagenu presadiť sa v USA s elektromobilmi. Oznámenie vzbudilo veľký záujem médií a podľa zdrojov Reuters mala dnes automobilka prísť s oficiálnym vyhlásením, že nebolo myslené vážne. Podľa serveru CNBC koncern správu o zmene názvu americkej divízie omylom vydal s mesačným predstihom už v pondelok a následne ju zo svojho webu odstránil. Dnes však americká divízia informáciu potvrdila. Zmena názvu mala nadobudnúť účinnosť v máji.

Divízia tento krok označila za „verejnú deklaráciu budúcich investícií podniku do elektromobility“. Dodala, že označenie Voltswagen bude používať pri všetkých modeloch poháňaných elektrinou, zatiaľ čo autá s tradičným pohonom budú mať len emblém VW. Nový názov sa pritom odvolával na jednotku elektrického napätia volt. „Možno meníme naše K za T, ale nemeníme odhodlanie tejto značky vyrábať najlepšie autá vo svojej triede,“ uviedol šéf americkej divízie Scott Keogh. Volkswagen znamená v preklade ľudové vozidlo, a tak firma podľa neho verí, že jej budúcnosťou je „ľudové elektrické auto“.

Volkswagen len do roku 2025 investuje do elektrifikácie približne 35 miliárd eur a ďalších 27 miliárd eur vloží do digitalizácie. Vďaka elektrine, digitalizácii a ekologickej prevádzke chce v roku 2050 dosiahnuť takzvanú klimatickú neutralitu. Akcie Volkswagenu sa od začiatku roka posilnili o viac ako 70 %. Podporili to práve vyhlásenia o novej stratégii v oblasti elektromobilov. V polovici marca firma okrem iného oznámila, že tento rok plánuje viac ako zdvojnásobiť odbyt elektromobilov a že do roku 2030 chce mať v Európe šesť tovární na výrobu batérií.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #Voltswagen
Články podľa značiek