
Príbeh chorvátskej značky Rimac, ktorú dnes svet pozná ako producenta elektrických hyperšportov Concept One a C_Two, začal len v roku 2009. Založil ju 21-ročný nadšenec Mate Rimac, ktorý dva roky predtým prestaval svoje staré BMW r3 na elektrický pohon. Hoci prvá verzia explodovala, ďalšou evolúciou zdokonalil konverziu natoľko, že jeho špeciál dokázal zlomiť hneď niekoľko „elektrických“ rekordov. V roku 2011 bol už na svete hyperšport Concept One, ktorý debutoval vo Frankfurte nad Mohanom a v roku 2013 si ho kúpil prvý zákazník.
Rimac nepochybne zaujal, pretože do tejto malej spoločnosti, sídliacej v maličkom meste Sveta Nedelja na okraji Záhrebu začali investovať veľkí hráči. Napríklad Kia, Hyundai, Aston Martin či Renault. A najnovšie Porsche, ktoré chce vlastniť až 50 % spoločnosti a urobiť z Rimacu veľkého dodávateľa elektrických komponentov. Počet zamestnancov medzitým narástol na 900. Asi neprekvapí, že Rimac sa už vzhľadom na rozsah aktivít nezmestil do pôvodných priestorov, a tak predstavuje veľkorysý projekt nového sídla spoločnosti.

Výstavbu kampusu v Záhrebe odštartujú ešte tento rok a vyžiada si 200 miliónov eur. Miesto tu nájde až 2 500 zamestnancov vo výrobe aj vývoji. Chýbať nebudú relaxačné priestory ako telocvičňa, reštaurácia, herná miestnosť, múzeum a dokonca škola. Takže ide o komplexný areál. Navrhlo ho chorvátske dizajnové štúdio 3LHD. Kampus sa má doslova topiť v zeleni, trávnaté plochy poslúžia ako pasienky pre chov oviec. Solárne panely na streche sa zas postarajú o uhlíkovú neutralitu. Stavba má byť dokončená už v roku 2023.
Zakladateľ spoločnosti považuje Rimac Campus za odrazový mostík k budúcnosti. „Len pred desiatimi rokmi som sedel sám vo svojej garáži a premýšľal o tom, ako najlepšie vyvinúť elektrické vozidlá a ich komponenty. Teraz sme však dosiahli bod, keď potrebujeme vybudovať náš nový dlhodobý domov. A práve o tom Rimac Campus je,“ dodáva Mate Rimac. V nasledujúcich rokoch tak musíme s Rimacom, pôvodne malou spoločnosťou s veľkým know-how, počítať ako so silným hráčom na poli elektrických technológií.