VW Passat W8: Tento stroj času môže byť váš. Je symbol zlatej éry

16.04.2021 19:00

Na nemeckom portáli mobile.de sa objavila ponuka snov. Vzácny 8-valcový VW Passat, ktorý pripomína slávu nemeckej automobilky v časoch, keď jej opraty držal pevne v rukách Ferdinad Piech. A tiež v časoch, keď sa nikomu nesnívalo o likvidačnej norme Euro 7, elektromobiloch, či afére Dieselgate. Táto epocha sa už nikdy nevráti, no za volantom tohto mohykána ju môžete prežiť naživo. Cena tomu zodpovedá.

Asi by ste nehádali, že toto auto má sedemnásť...
Asi by ste nehádali, že toto auto má sedemnásť rokov. Je vo fantastickom stave. Pôsobí, akoby práve zišlo z montážnej linky. Autor: mobile.de

Ferdinad Piech, rodinne spriaznený s klanom Porsche, pozdvihol v deväťdesiatych rokoch koncern VW na celkom novú úroveň. Nakúpil značky Bugatti, Bentley, Lamborghini a ako bývalý konštruktér motorov Audi sa tiež postaral o unikátne modely Volkswagenu. Bez neho by nikdy nevznikol luxusný Volkswagen Paheton s 12-valcom pod kapotou, Golf VR6 a ani vzácny Passat 4,0 W8 generácie B5. Passatov sa síce predávalo v Európe státisíce, veď roky vládol segmentu strednej triedy, no tento bol predsa len iný. Masový model posunul medzi aristokratov. Ešte predtým, než jeho pozíciu vystriedal Phaeton.

Passat W8 bol vyzbrojený zvláštnym motorom s objemom 3 999 kubických centimetrov. Mal dva bloky valcov. Každý z blokov bol však malým vidlicovým 4-valcom, pretože piesty zvierali uhol 15 stupňov. Takže išlo o dva motory VR4 pripojené na kľukovú skriňu v uhle 72 stupňov. Aj preto v jeho názve figuruje písmeno W. Tým sa skrátila dĺžka celého motora asi o 20 %. Takže sa zmestil aj do Passatu. Pri otáčkach 6 000 za minútu produkoval zamatových 202 kW a krútiaci moment 370 Nm, ktorý vrcholil pri 2 750 otáčkach za minútu.

Tento poklad pod kapotou  má osem valcov, výkon...
Tento poklad pod kapotou má osem valcov, výkon 202 kW a krútiaci moment 370 Nm. Rešpekt budí aj dnes, hoci v meste si vedel „potiahnuť“ z nádrže 19,4 litra benzínu. Autor: mobile.de
Lada 2101 - GB Design Bulharsko Čítajte viac Bulharský úpravca ‘vyšľachtil‘ klasickú Ladu 2101. Vyzerá úžasne

Spojený bol buď so 6-stupňovou manuálnou alebo s 5-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic a pohonom oboch náprav 4Motion. V takejto zbroji dokázal Passat W8 zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximálkou 250 km/h popreháňať na nemeckých diaľniciach aj oveľa vznešenejšie BMW 540i alebo Mercedes-Benz E 430, nehovoriac o Audi. Kabínu zaplavovala vôňa pravej kože a lacné dekorácie nahradilo drevo. Bol to pravdepodobne ten najlepší Passat všetkých čias. Nič podobné sa v jeho dlhoročnej kariére nezopakovalo. A ani nezopakuje. Vznikne už len jedna generácia so 4-valcom a potom prevezme žezlo elektrický ID.7.

Interiér disponoval už v tom čase 4-zónovou...
Interiér disponoval už v tom čase 4-zónovou klimatizáciou. Kožené čalúnenie je v špičkovom stave. Autor: mobile.de
BMW 740i E38 1997 - inzerát Čítajte viac V Poľsku predali nemecký ‘stroj času‘. BMW 740i strávilo v bubline 23 rokov!

Volkswagen vyrobil od septembra 2001 do septembra 2004 len približne 40 000 exemplárov Passatu W8. Už vo svojej dobe tak patril k vzácnym zjavom na cestách. Nehovoriac dnes. Prečo to spomíname? Pretože na nemeckom portáli jazdených áut mobile.de sa objavil ako blesk z jasného neba jeden exemplár v neuveriteľne dokonalom stave. Ak veríme odometru, má najazdených len 32 500 km, čo je nesmierne málo, ak si uvedomíme, že z liniek zišiel minimálne pre sedemnástimi rokmi. A ešte k tomu ide o verziu s manuálnou prevodovkou, teda dnes už prakticky neexistujúcou konfiguráciou.

Štyri chrómové koncovky výfukov naznačujú...
Štyri chrómové koncovky výfukov naznačujú potenciál tohto diaľničného rýchlika. Autor: mobile.de
Škoda Favorit - 1990 Čítajte viac Chcete ‘novú‘ Škodu Favorit? Táto vyzerá akoby práve zišla z linky. Má pritom 30!

Iste sa neurazíte, že ide o kombi Variant, tých vzniklo ešte menej ako sedanov. V predaji je tento „malý Phaeton“ v Nemecku po prvom majiteľovi zo Švajčiarska, ktorý musel toto auto doslova milovať. Perleťový modrý lak sa totiž leskne, akoby karoséria práve vyšla z lakovne a rovnaký lesk majú chrómové dekorácie. Kožené čalúnenie sedadiel Nappa je v absolútne perfektnom stave. Nechýba elektrické ovládanie okien, 4-zónová klimatizácia ani CD prehrávač. Na pozdĺžne uloženom agregáte pod prednou kapotou nenájdete jediný mastný fľak a na výfukovom trakte ani stopu po hrdzi.

Jazdiť s týmto autom musí byť ešte aj dnes zážitkom. Lenže ako to už býva, tento výlet do veľkolepej minulosti Volkswagenu nie je celkom lacný. Súčasný majiteľ ho ponúka za 29 990 eur. To je cena, za ktorú si môžete kúpiť aj celkom nový Passat. Základná verzia s motorom 1,5 TSI štartuje na 25 750 eurách a za diesel 2,0 TDI zaplatíte 28 840 eur. A pripravte sa aj na ďalšie náklady. Výkonný, ale smädný motor si totiž pýta v meste priemerne 19,4 litra benzínu. Na druhej strane, jeho cena už klesať asi nebude.

VW
		Passat Variant 4,0 W8 - predaj Nemecko
VW Passat
		Variant 4,0 W8 - predaj Nemecko
+12VW Passat Variant 4,0 W8
		- predaj Nemecko

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
4 debata chyba
Viac na túto tému: #VW Passat #VW #Volkswagen #ojazdené autá #jazdené autá
Články podľa značiek