Emisné limity Európskej únie sú kruté. Do minulosti tak odchádzajú nielen diesle, ale aj vzácne veľkoobjemové motory. Podobný osud mal postretnúť aristokratický 12-valec Mercedesu-Benzu, ktorý používala divízia AMG a Maybach. Zdalo sa, že o jeho konci je definitívne rozhodnuté. Keď totiž vlani v novembri predstavil Merceds-Maybach novú generáciu triedy S, o motoroch nepadla v tlačovej správe ani zmienka. Dnes však vieme, že si tým Maybach skôr nechával zadné vrátka. V čase premiéry totiž automobilka netušila, či si bude môcť takýto emisný luxus dovoliť, alebo či všetky nové Maybachy prejdú na 4-litrový 8-valec.
Čítajte viac Audi A8 Horch: Ingolstadt provokuje. Pripravuje limuzínu so smädným 12-valcomSám šéf komunikácie značky Koert Groeneveld na otázky novinárov, či dostane nový Maybach 12-valec, reagoval len konštatovaním, že „ide o zložitý príbeh“. Teraz tu však máme dobrú správu. Maybach síce príchod vrcholovej verzie S650 s 12-valcovým motorom oficiálne stále nepotvrdil, no k stému výročiu založenia značky zverejnil fotografiu, kde sa objavuje nový Mercedes-Maybach S a na prednom blatníku sa skvie plaketa V12. Takže jeho osud je s najväčšou pravdepodobnosťou zachránený. V Stuttgarte asi všetko spočítali a predpokladajú, že sa im pár kusov tejto technickej lahôdky podarí vtesnať do emisného „koša“.
Čítajte viac Mercedes-Maybach S: Viac luxusu, no asi menej valcov. Osud V12 je neistýDruhým dôvodom, prečo nakoniec 12-valec predsa len zvíťazil, je konkurencia z radov Bentleya a Rolls-Royce, ktorá to s 12-valcami tiež ešte celkom nezabalila. Používa ich Flying Spur, Bentayga aj Ghost. Bližšie technické údaje zatiaľ nepoznáme, ale novinka by nemala mať menej ako 600 koní, teda 447 kW. Sila motora bude prúdiť k obom nápravám. Predčasný optimizmus však ešte nemusí byť namieste. Aspoň nie v Európe. Otvorená ostáva totiž otázka, či bude S650 k dispozícii aj európskym zákazníkom, alebo zamieri len na Blízky východ, do Ruska, Číny a do USA, kde veľké a smädné motory nedráždia úradníkov tak veľmi ako tých v Bruseli.