VW Polo: ‘Malý Golf‘ čaká facelift. Predstaví sa už vo štvrtok

Modernizácia Seatu Ibiza a príchod novej Škody Fabia nemôže ostať bez wolfsburskej odpovede. Polo tak prejde modernizáciou. A možno poslednou so spaľovacími motormi. Jeho osud je totiž nejasný.

20.04.2021 20:00
Vynovené Polo si požičia zopár prvkov z nového... Foto: Volkswagen
VW Polo - facelift 2021 Vynovené Polo si požičia zopár prvkov z nového Golfu. Napríklad svietiacu lištu, ktorá sa bude tiahnuť celou prednou maskou.

Polo patrí k bestsellerom Volkswagenu. A to od roku 1975, kedy prišlo na svet. Za 45 rokov z neho nemecká automobilka predala viac ako 18 miliónov kusov. Súčasná šiesta generácia „malého Golfu“ je na trhu už štvrtý rok. Takže je najvyšší čas na modernizáciu. Najmä ak už Seat predstavil facelift sesterskej Ibizy a v máji zaútočí nová Škoda Fabia. Tiež na plaztforme MQB. Na nezáujem sa však doteraz sťažovať Polo nemohlo. Aj vo vlaňajšom pandemickom roku si našlo v Európe takmer 170 000 zákazníkov, pričom tie predchádzajúce atakovali hranicu 300 000 exemplárov. Fabia a Ibiza naň jednoducho nemajú.

VW Passat Variant 4,0 W8 - predaj Nememcko Čítajte viac VW Passat W8: Tento stroj času môže byť váš. Je symbol zlatej éry

A teraz bude ešte sebavedomejšie. Presne 22. apríla, teda už vo štvrtok, ukáže Volkswagen jeho vynovenú podobu. Bohužiaľ, automobilka o nej veľa neprezradila. Podľa modernizácie Ibizy však možno očakávať najmä nový infotainment s voľne stojacim displejom. A podľa prvej snímky, ktorá zachytáva prednú časť, aj nové svetlá a svetelnú lištu podľa vzoru nového Golfu. Uvidíme, či sa pod kapotou objavia novšie deriváty motorov TSI s mild-hybridnou technológiou. Kórejskí konkurenti ju už dávno majú, no v Ibize a dokonca ani v novej Fabii sa s ňou neráta. Otázkou navyše je, dokedy Polo so spaľovacími motormi vydrží.

Na nedávnej konferencii pri príležitosti predstavenia novej stratégie „Akcelerácia“ vymenoval totiž predseda predstavenstva Volkswagenu Ralf Brandstätter modely so spaľovacími motormi, ktoré dostanú nástupcov, ale Polo nespomenul. Už dlhšie sa pritom šušká, že nová generácia Pola, plánovaná na rok 2025, by mohla byť čisto elektrická. Polo by tým jasne naznačilo svoju prémiovú pozíciu v koncernovej hierarchii, no nutne by elektrickou konverziou zdraželo. Lenže iná cesta možno ani nebude. Napokon, nie je tajomstvom, že do roku 2030 chce Volkswagen dosiahnuť v Európe 70 % podiel predaja čisto elektrických áut. A bez Pola by to asi nešlo.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #VW Polo #VW #Volkswagen #facelift
Články podľa značiek