
Lada oslavuje päťdesiate výročie od spustenia výroby legendárneho VAZ 2101. Pri tejto príležitosti sa súčasný šéf automobilky Yves Karakatzanis nielen poďakoval všetkým, ktorí sa o to zaslúžil, ale oznámil aj striedanie stráží. Karakatzanisovi totiž v júni vyprší kontrakt s Ladou. Na vedúcej pozícii ho vystrieda Nicholas Maure. Jeho meno vám asi nie je neznáme. V rokoch 2016 a 2018 totiž Lade šéfoval, keď nahradil Švéda Bo Andersona. Od roku 2018 bol viceprezidentom celej skupiny Renault. Ale čo je ešte zaujímavejšie, Karakatzanis prezradil aj čo-to o budúcnosti.

Do roku 2025 majú pod značkou Lada prísť hneď štyri „principiálne nové modely“. Všetky bude spájať aliančná platforma CMF-B Low Spec, teda lacnejšia verzia CMF-B, ktorú už používa Dacia Logan a Sandero. Bohužiaľ, konkrétnejší Yves Karakatzanis nebol. V každom prípade bude jednou z premiér nová generácia Nivy, ktorá má štart naplánovaný na rok 2024. Okrem toho príde ďalšie SUV, ktoré by mohlo vychádzať z konceptu sympatického crossoveru X Code z roku 2016. Vtedy využíval staršiu platformu B0, takže novinka sa ním môže inšpirovať len dizajnovo.

A o ďalších dvoch nových autách môžeme len špekulovať. V každom prípade by jedno z nich mohlo zamieriť medzi sedany, ktoré sú v Rusku stále populárne. S príchodom nových modelov ráta Lada s tým, že jej ročná produkcia sa vyšplhá zo súčasných 650 000 áut na rovný milión. A má pre ne už aj pripravené mená. AvtoVaz si dal totiž zaregistrovať názvy Slava, Alta, Onega a Lika. Viac sa už dozvieme v budúcnosti od staronového šéfa Nicholasa Maureho. Pôsobiť v tejto ruskej automobilke nie je asi ľahké. Nestáva sa totiž často, aby za päť rokov vystriedala nejaká značka štyroch šéfov.
