Peugeot 308 sa vracia k analógovým prístrojom. Pre digitálne nemá čipy

Zúfalá situácia si vyžaduje zúfalé činy. Aby Peugeot udržal výrobu, vracia sa pri modeli 308 k mechanickým analógovým prístrojom, ktoré pre svoju činnosť nepotrebujú elektroniku. Ušetrené čipy presmeruje do SUV 3008.

26.04.2021 14:00
peugeot308 i-cockpit Foto:
Na digitálny prístrojový panel si musia záujemcovia o aktuálny Peugeot 308 nechať zájsť chuť. Kvôli nedostatku čipov ho nahradí analógový.
debata (13)

Automobilky sa ešte poriadne nestihli spamätať z poklesu predaja nových áut kvôli pandémii a už musia čeliť ďalšej vážnej a dlhodobej kríze. Nedostatok čipov pre riadiace jednotky ich núti v niektorých fabrikách obmedzovať alebo úplne zastavovať výrobu. Na mnohé preto zákazníci musia čakať oveľa dlhšie, niektoré nie sú dostupné vôbec. Ich tohtoročné straty odhadujú experti na takmer 70 miliárd dolárov a vôbec to nemusí byť konečné číslo.

Aj preto sa niektoré v snahe udržať výrobu odhodlávajú ku krokom, ktoré ani nemožno nazvať inak, než ako zúfalé. Ford sa napríklad v snahe udržať výrobu ich najziskovejšieho modelu a súčasne jedného z najpredávanejších áut sveta, ktorým je pickup série F-150 nedávno rozhodol vyrábať ich bez potrebných čipov, ktoré by domontoval neskôr. Veľmi rýchlo však prišiel na to, že takéto riešenie je prakticky absolútne neudržateľné a tak výrobné linky napokon zastavil.

Digitálne prístroje sa opäť pred vodičom... Foto: Peugeot
Peugeot 308 - 2021 Digitálne prístroje sa opäť pred vodičom objavia až v novej generácii Peugeotu 308, ktorá príde na trh o niekoľko mesiacov.

Peugeot čelí rovnako vážnemu problému, preto sa rozhodol pri niektorých modeloch s čipmi aspoň šetriť. Voľba padla na model 308, ktorý už čaká medzigeneračná výmena. Pri ňom sa rozhodol, že z výbavy vypustí jednu z najdôležitejších súčastí svojho ergonomického riešenia i-Cockpit, na ktoré je mimoriadne hrdý a zdokonaľuje ho už niekoľko rokov.

V praxi to znamená, že v jeho výbave už nebudú digitálne prístroje pred vodičom, ale vráti sa späť k analógovým ciferníkom. A ponúkne zároveň na auto zľavu, ktorá by sa podľa našich informácií mohla pohybovať okolo hranice 400 eur.

Ušetrené čipy použije v SUV 3008, ktoré je pre značku aktuálne po obchodnej stránke dôležitejšie. A bude pritom dúfať, že do začiatku budúceho roku sa čipová kríza vyrieši. Pri novej generácii 308-ky, ktorá vtedy príde na trh, totiž už takéto riešenie nebude možné, nerátalo sa s ním už ani pri počiatočnom návrhu auta. Z pohľadu Peugeotu je takéto riešenie trochu vabank, pretože čipová kríza môže trvať ešte veľmi dlho a nie je vylúčené, že sa prenesie aj do roku 2022.

Renault - výroba Čítajte viac Renault obmedzí výrobu áut až do konca septembra!

Keď sme sa pýtali Martina Jahna, topmanažéra spoločnosti Škoda Auto, zodpovedného za globálny predaj a marketing značky na to, ako odhaduje koniec krízy s čipmi, tak povedal, že by mohla skončiť možno v treťom kvartáli tohto roku, možno sa však prenesie ešte aj do prvého kvartálu roku nasledujúceho. A to by bol už pre Peugeot vážny problém.

A ten sa už začína týkať aj automobiliek na Slovensku. Stellantis už musel kvôli nedostatku čipov prerušovať výrobu, v marci tak krátkodobo spravila aj žilinská Kia a najnovšie tak bude musieť spraviť už o pár dní aj bratislavský Volkswagen. Pri ňom sú zodpovední zatiaľ veľmi skúpi na podrobnosti, takže ako dlho bude prerušenie výroby trvať a či sa dotkne všetkých modelov v tejto chvíli nevieme.

Facebook X.com 13 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 308 #Peugeot 3008 #čipová kríza #nedostatok polovodičov
Články podľa značiek