Vyzerá to tak, že veľké elektronické firmy sa úplne vážne rozhodli „fušovať“ do remesla tradičným výrobcom automobilov. Asi najviac sa v tejto súvislosti spomína Apple a ich inteligentné auto „iCar“, ktoré by sa mohlo na trhu objaviť už v polovici tejto dekády. Samotná spoločnosť však zaryto mlčí a špekulácie o aute nekomentuje, rovnako ako nikdy nekomentovala uniknuté informácie o pripravovaných nových zariadeniach.
Veľké čínske elektronické spoločnosti však idú ďalej a hneď dve informujú o pripravovaných smart autách. Sú nimi Xiaomi a Huawei. Xiaomi chce vyrábať elektromobily, určené pre masový trh a mala by tomu zodpovedať aj ich cena. Na trhu by sa vraj mohli objaviť už v roku 2023. Výrobné kapacity by naň mala spoločnosti Xiaomi prepožičať veľká čínska automobilka Great Wall Motors.
Huawei inteligentné auto práve v tomto čase začína predávať už vo svojich showroomoch. Zámerom spoločnosti však nie je prezentovať sa ako výrobca automobilov, podľa vlastných slov by chcela byť pre automobilky v 21. storočí tým, čím pre ne bola v 20. storočí spoločnosť Bosch. Teda akýmsi univerzálnym dodávateľom kľúčových elektronických komponentov, ktoré navzájom dobre spolupracujú a je pri ich zaručená vzájomná kompatibilita.
A presne také je aj prvé smart auto, ktoré sa v showroomoch Huawei postupne objavuje. Ide o menšie SUV v módnom prevedení so skosenou zadnou časťou, pripomínajúcou kupé. Je to elektromobil s označením SF5, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou SERES.
Model SERES SF5 je vybavený úplne novým elektrickým pohonom DriveONE a systémom pre čiastočne autonómnu jazdu, na vylepšení ktorých sa významne podieľal Huawei. V čisto elektrickom režime bude mať auto dojazd na batériu približne 180 kilometrov (merané ale podľa NEDC) a s využitím predlžovača dojazdu sa zvýši až na tisíc.
V úlohe predlžovača dojazdu bude 1,5 litrový štvorvalec, ktorý však nepoháňa auto, ale slúži len ako generátor elektrickej energie. Na stovku SF5 zrýchli za 4,7 sekundy. V prípade problémov bude schopné z vlastnej batérie dobiť iné elektromobily, ktoré na ceste zostali bez energie. Môže slúžiť aj na napájanie väčších externých zariadení, jeho tvorcovia spomínajú napríklad aj elektrický gril.
Čítajte viac Apple a Hyundai - Kia chcú spolu vyrábať auto. Alebo iba hrajú mediálne hryHuawei sa tiež podieľal na vývoji operačného systému auta vrátane hlasového ovládania, umožňujúcemu bezproblémovú integráciu a využívanie smartfónových aplikácií, systému komunikácie auta s ostatnými autami a s infraštruktúrou a tiež aj audiosystému, ktorý vraj ponúka absolútne špičkovú kvalitu posluchu. Auto by malo mať aj vysoký cestovný komfort, vrátane vyhrievaných a klimatizovaných sedadiel, vybavených aj masážnou funkciou.
SERES SF5 prichádza do showroomov práve teraz vo verzii s pohonom jednej a aj oboch náprav a už pozná aj svoje čínske ceny. S pohonom 2WD bude štartovať v prepočte na cene tesne pod hranicou 28-tisíc eur, ako štvorkolka bude začínať v prepočte mierne nad hranicou 31-tisíc eur. Ide o ceny bez dotácií.