Huawei začal predávať prvé smart auto. Jeho SUV má vlastný operačný systém

A je to tu. Prvý výrobca smartfónov sa pustil aj do výroby áut. Huawei začína predávať elektromobil, ktorý vyvinul v spolupráci so spoločnosťou Seres. Stres z krátkeho dojazdu rieši predlžovačom. Na trh prichádza aj vo verzii 4x4.

, 26.04.2021 16:00
3
SERES SF5 je mešie SUV so zaujímavým... Foto: SERES
seres SERES SF5 je mešie SUV so zaujímavým kombinovaným systémom pohonu.

Vyzerá to tak, že veľké elektronické firmy sa úplne vážne rozhodli „fušovať“ do remesla tradičným výrobcom automobilov. Asi najviac sa v tejto súvislosti spomína Apple a ich inteligentné auto „iCar“, ktoré by sa mohlo na trhu objaviť už v polovici tejto dekády. Samotná spoločnosť však zaryto mlčí a špekulácie o aute nekomentuje, rovnako ako nikdy nekomentovala uniknuté informácie o pripravovaných nových zariadeniach.

Interiér vyzerá jednoducho a minimalisticky. Foto: SERES
seres2 Interiér vyzerá jednoducho a minimalisticky.

Veľké čínske elektronické spoločnosti však idú ďalej a hneď dve informujú o pripravovaných smart autách. Sú nimi Xiaomi a Huawei. Xiaomi chce vyrábať elektromobily, určené pre masový trh a mala by tomu zodpovedať aj ich cena. Na trhu by sa vraj mohli objaviť už v roku 2023. Výrobné kapacity by naň mala spoločnosti Xiaomi prepožičať veľká čínska automobilka Great Wall Motors.

Huawei inteligentné auto práve v tomto čase začína predávať už vo svojich showroomoch. Zámerom spoločnosti však nie je prezentovať sa ako výrobca automobilov, podľa vlastných slov by chcela byť pre automobilky v 21. storočí tým, čím pre ne bola v 20. storočí spoločnosť Bosch. Teda akýmsi univerzálnym dodávateľom kľúčových elektronických komponentov, ktoré navzájom dobre spolupracujú a je pri ich zaručená vzájomná kompatibilita.

Huawei pre auto vyvinul prakticky kompletný... Foto: Huawei
Huawei SERES SF5 (2021) Huawei pre auto vyvinul prakticky kompletný elektronický ekosystém, vrátane infotainmentu.

A presne také je aj prvé smart auto, ktoré sa v showroomoch Huawei postupne objavuje. Ide o menšie SUV v módnom prevedení so skosenou zadnou časťou, pripomínajúcou kupé. Je to elektromobil s označením SF5, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou SERES.

Model SERES SF5 je vybavený úplne novým elektrickým pohonom DriveONE a systémom pre čiastočne autonómnu jazdu, na vylepšení ktorých sa významne podieľal Huawei. V čisto elektrickom režime bude mať auto dojazd na batériu približne 180 kilometrov (merané ale podľa NEDC) a s využitím predlžovača dojazdu sa zvýši až na tisíc.

V úlohe predlžovača dojazdu bude 1,5 litrový štvorvalec, ktorý však nepoháňa auto, ale slúži len ako generátor elektrickej energie. Na stovku SF5 zrýchli za 4,7 sekundy. V prípade problémov bude schopné z vlastnej batérie dobiť iné elektromobily, ktoré na ceste zostali bez energie. Môže slúžiť aj na napájanie väčších externých zariadení, jeho tvorcovia spomínajú napríklad aj elektrický gril.

Apple-a-Hyundai Čítajte viac Apple a Hyundai - Kia chcú spolu vyrábať auto. Alebo iba hrajú mediálne hry

Huawei sa tiež podieľal na vývoji operačného systému auta vrátane hlasového ovládania, umožňujúcemu bezproblémovú integráciu a využívanie smartfónových aplikácií, systému komunikácie auta s ostatnými autami a s infraštruktúrou a tiež aj audiosystému, ktorý vraj ponúka absolútne špičkovú kvalitu posluchu. Auto by malo mať aj vysoký cestovný komfort, vrátane vyhrievaných a klimatizovaných sedadiel, vybavených aj masážnou funkciou.

SERES SF5 prichádza do showroomov práve teraz vo verzii s pohonom jednej a aj oboch náprav a už pozná aj svoje čínske ceny. S pohonom 2WD bude štartovať v prepočte na cene tesne pod hranicou 28-tisíc eur, ako štvorkolka bude začínať v prepočte mierne nad hranicou 31-tisíc eur. Ide o ceny bez dotácií.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
3 debata chyba
Viac na túto tému: #SERES SF5 #SERES #predlžovač dojazdu #Huawei #elektromobil
Články podľa značiek