
Po fúzii koncernov PSA a FCA má nová štvrtá najväčšia automobilka sveta množstvo značiek s podobnými produktmi, no celkom odlišnou technikou. A to je veľmi drahé, najmä ak Carlos Tavares, šéf Stellantisu, nechce zatvárať žiadnu zo značiek, ani tie, ktoré sú dnes v červených číslach. Preto musí dôjsť k „veľkému upratovaniu“. Jednoducho, technika bude musieť byť prísne unifikovaná. A to najmä v prípade elektromobilov, ktoré sú na náklady extrémne citlivé.
Francúzom sa to už s platformou e-CMP, na ktorej sú postavené elektrické modely Peugeot e-208, e-2008, Citroën ë-C4, DS 3 Crossback e-Tense, Opel Corsa-E a Mokka-E podarilo. Lenže je tu aj nový Fiat New 500, ktorý má celkom odlišnú platformu a žiadnych súrodencov v rámci skupiny FCA. Takže do budúcna musí aj on prepriahnuť na unifikované základy. Tie bude tvoriť celkom nová, čisto elektrická, modulárna platforma STLA, ktorá vznikne v štyroch verziách.

Ako prvá sa predstaví modifikácia STLA Medium pre modely nižšej strednej a strednej triedy, takže na nej môžu vzniknúť hatchbacky, kombi aj väčšie 7-miestne SUV. Kapacita batérií by mala umožniť dojazd do 700 km. Nasledovať by mala väčšia verzia STLA Large určená pre ešte väčšie modely s dojazdom až 800 km. Ako posledná dorazí platforma STLA Small pre malé autá. A to až v roku 2025, čo je logické, keďže malé elektromobily na súčasnej platforme e-CMP aj elektrický Fiat Ne 500, sa musia najprv zaplatiť.
Štvrtou verziou STLA bude STLA Frame pre modely s rámovou konštrukciou podvozka, teda pre úžitkové pikapy, dodávky či off-roady. Pri nich má dojazd predstavovať okolo 500 km. Kým sa tak však stane, Stellantis bude ťažiť zo súčasných technológií. Už tento rok chce predať 400 000 elektrifikovaných áut vrátane plug-in hybridov. O rok neskôr majú byť elektrifikované všetky modelové rady. Zvýšenú spotrebu batérií chce Stellantis zabezpečiť dvoma novými závodmi – jedným vo francúzskom Douvrine a druhým v nemeckom Kaiserslauttene.
