Z kombi verzií modelov nižšej triedy sa stal ohrozený druh. Minulosťou je VW Polo Variant, Seat Ibiza ST, Renault Clio Grandtour aj Peugeot 208 SW. Ich úlohu zastúpili crossovery typu Seat Arona, Renault Captur či Peugeot 2008. Fabia Combi tak ostala posledným mohykánom tejto vymierajúcej kategórie. O to viac sa diskutovalo o tom, či jej štvrtá generácia dostane nástupcu praktickejšej verzie Combi. Zvlášť ak Škoda priviedla na svet crossover Kamiq či o „pol čísla“ väčšiu Scalu. Nakoniec však nový šéf automobilky Thomas Schäfer potvrdil, že Škoda s novou Fabiou Combi počíta naďalej, i keď nie hneď.
Čítajte viac Škoda Fabia 2021: Štvrtá generácia do poslednej skrutkyPraktickejšia verzia Fabie naozaj dorazí, no až v roku 2023. Prečo jej to bude trvať tak dlho? Dôvod je v logistike. Vieme, že Škoda už dlho bojuje s nedostatkom výrobných kapacít v Európe, aj preto bol ešte prednedávnom v hre celkom nový závod v Turecku. Nakoniec sa ale koncern VW rozhodol, že radšej investuje do rozšírenia kapacít vo svojej bratislavskej fabrike, kde umiestni výrobu ďalšej generácie Škody Superb a Volkswagenu Passat. Kým sa tak ale nestane, nebude mať podnik v Kvasinách, kde Superb vyrábajú, dosť miesta na Fabiu Combi.
A keďže presun výroby Superbu z Kvasín do Bratislavy je naplánovaný práve na rok 2023, bude možné spustiť výrobu Fabie Combi tiež až v tomto roku. Aj preto sa Škoda s jej odhalením zatiaľ neponáhľa. No my si približnú predstavu o jej dizajne môžeme urobiť už dnes. A to vďaka známemu ilustrátorovi Theovi Chinovi, ktorý na základe oficiálnych snímok hatchbacku štvrtej generácie vykúzlil v grafickom programe očakávané kombi. Od reality nebude príliš ďaleko. Novinke predĺžil strechu, prikreslil tretie bočné okná a veku dal prudší sklon, aby bolo v kufri viac miesta.
Čítajte viac Škoda je v Bielorusku nepohodlná. Zo dňa na deň tam zakázali jej dovoz aj predaj!A keďže už nový hatchback patrí batožinovým priestorom s objemom 380 litrov, o 50 väčším ako v minulosti, k absolútnym rekordérom triedy, zaostávať nebude iste ani kombi. Súčasná generácia má v základe 530 litrov a po sklopení sedadiel 1 257. Tá nová tak bude začínať s objemom minimálne 580 litrov, čo je objem zodpovedajúci kufru Octavie druhej generácie, vyrábanej od roku 2004. Kým sa však novej Fabie Combi dočkáme, Škoda bude mať naďalej v ponuke súčasnú Fabiu Combi s prívlastkom Tour, i keď výlučne s motorom 1,0 TSI (70 kW) a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.