VW: Nemci priznali, že na elektrických autách zatiaľ prerábajú

Koncern Volkswagen stavil budúcnosť na jedinú kartu – elektrickú. Zatiaľ však financuje výrobu elektromobilov zo zisku z klasických áut. Tie na batérie sú totiž stratové.

14.05.2021 14:00
debata (15)
VW verí, že po zvýšení produkcie bude výroba... Foto: Volkswagen
VW ID.3 - výroba VW verí, že po zvýšení produkcie bude výroba elektromobilov rentabilná. Proti tomuto trendu však idú rastúce ceny surovín potrebných na produkciu drahých akumulátorov.

Koncern Volkswagen vidí budúcnosť čisto elektrickú. Už v roku 2025 chce dobehnúť v počte vyrábaných elektromobilov Teslu a následne sa stať svetovým lídrom elektromobility. Dokonca v Bruseli lobuje za prísnejšie emisné normy, aby využil svoj náskok a vyradil z hry konkurentov, ktorí sú konzervatívnejší a do elektromobility sa nevrhli s takou razanciou. Problémom však je, že zatiaľ bojuje s chronickým problémom produkcie elektrických áut – vysokými nákladmi. Jednoducho, na elektromobiloch, ktoré majú tvoriť v roku 2030 až 70 % predajov v Európe a 50 % v USA a v Číne, nedokáže zarobiť ani cent.

Práve naopak. Na každom elektromobile, ktorý zíde z liniek, prerába. Priznáva to sám šéf vývoja Volkswagenu Thomas Ulbricht. Je však optimistom. Verí, že po „optimalizácii výroby v Zwickau dôjde k úspore nákladov a následne sa elektrické autá dostanú do čiernych čísiel. Lenže samotné zvyšovanie výroby a optimalizácia v konečnom dôsledku stačiť nemusia. Výrobcovia totiž nemajú pod kontrolou celý dodávateľský reťazec. Aj keby Volkswagen vedel znížiť náklady na výrobu akumulátorov vo svojich troch nových fabrikách na produkciu batérií, ktoré plánuje vybudovať v Európe, nedokáže ovplyvniť cenu surovín, potrebných na výrobu batériových článkov.

Šéf poradenskej spoločnosti CarLab Eric Noble tvrdí, že Volkswagen má síce dobré úmysly, ale hrá hru na schovávačku. „Jediné čo nájde, je fakt, že znížiť dokáže náklady spojené s paketmi batérií a ich chladiacich okruhov. Ceny vzácnych kovov ovplyvniť nedokáže. Tie rastú spolu s dopytom. Je to to isté ako s cenami železnej rudy, zlata alebo diamantov. Pre automobilky, ktoré boli zvyknuté zrážať ceny zvyšovaním produkcie, ide o tvrdú lekciu, pretože ceny surovín sa nevyvíjajú tak, ako by si predstavovali,“ vysvetľuje Noble. Podľa neho sa majú akcionári automobilky a nemeckí daňoví poplatníci pripraviť na to, že v najbližšej budúcnosti budú cez masívne stimuly dotovať každý elektrický Volkswagen z vlastného vrecka.

Cupra - mestský elektromobil Čítajte viac VW ID.2: Elektromobil s cenou od 20 000 eur má mať dojazd 400 km

© Autorské práva vyhradené

15 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily #výroba elektromobilov
Články podľa značiek