
Automobilky investujú astronomické čiastky do elektromobility. Udržiavať však popri ponuke elektrických áut aj celú škálu modelov s klasickými motormi je enormne drahé. Do budúcna tak budú musieť ustúpiť nízkoemisným technológiám. Napokon, motorová čistka prebieha už niekoľko rokov. Minulosťou sú mnohé 8-valce, 6-valce aj rôzne konfigurácie motorov s prevodovkami či pohonom oboch náprav. Jednoducho, časy, keď ste si mohli vybrať jediný model so 4-valcom, 6-valcom či 8-valcom a k tomu voliť prevodovku alebo náhon na jednu či obe nápravy, sú nenávratne preč. A tento trend sa ešte zďaleka neskončil.

Aj BMW, známe v minulosti obrovskou variabilitou pohonov, oznámilo, že do roku 2025, teda už v priebehu štyroch rokov, zníži ich paletu o neuveriteľných 50 %. „Znížime komplexnosť s menším počtom variantov a pohonných ústrojenstiev. Necháme si len tie, po ktorých je skutočný dopyt. Asi polovica súčasných variantov nebude do konca roka 2025 k dispozícii,“ píše sa v tlačovej správe. Automobilka však nešpecifikovala, ktoré pohony plánuje zrušiť. Tie ekologické to iste nebudú, keďže predaje elektromobilov vzrástli vlani o 13– a plug-in hybridov až o 40-percent. Očakávať tak môžeme najmä škrty smädných viacvalcových agregátov.

Tým ale prémiová značka stratí to, čo ju robilo prémiovou, pretože 4-valce má jednoducho každý. Na druhej strane nebude BMW voči spaľovacím motorom také radikálne ako niektorí konkurenti (Jaguar, Cadillac, Volvo…), ktorí už ohlásili, že v krátkom čase prejdú na čisto elektrický pohon. Automobilka očakáva, že ešte v roku 2030 budú poháňať polovicu všetkých predaných BMW práve motory spaľujúce benzín alebo naftu. I keď tých druhých bude nepochybne menej. Najmenšie redukcie sa budú pravdepodobne týkať ostrej divízie M, i keď ani tá elektrifikácii neunikne. V pláne sú totiž plug-in hybridy a dokonca čisté elektromobily.
