Už-už to vyzeralo, že po príchode novej generácie BMW radu 2, ktoré vo verziách Gran Coupé, Active Tourer a Gran Tourer prepriahli na konvenčnú platformu UKL sesterského Mini s prioritným predným náhonom, postihne podobný osud aj kupé a kabriolet. Teraz však z Mníchova prichádza skvelá správa. Dvojdverová dvojka s prívlastkom Coupé nebude mať totiž so svojimi súrodencami nič spoločné. Jej základom bude prémiová platforma CLAR, ktorú využívajú všetky „bavoráky“ s pozdĺžne uloženými motormi a so zadným náhonom – od radu 3 až po luxusnú sedmičku. Konkréte BMW upraví verziu, ktorá podopiera atraktívny roadster Z4.
Nič lepšie sa novej generácii BMW 2 Coupé ani stať nemohlo. A dvojka ostane verná aj ojedinelej karosérii, ktorá má bližšie k 2-dverovému sedanu. Jasne to dokazujú prvé „špionážne“ snímky predprodukčných prototypov, ktoré krúžia na referenčnom ikonickom okruhu Nürburgring, ale aj po vidieckych cestách, aby BMW dosiahlo čo najlepšie jazdné vlastnosti, bezkonkurenčné v tejto triede. Stáť za tým bude nielen samotný „lejaut“ so zadným náhonom alebo pohonom oboch náprav, ale aj zachovanie ponuky radového 6-valca 3,0 TwinPower Turbo.
Okrem toho pridá nová generácia do ingrediencií športovej DNA rozloženie hmotnosti v pomere 50 : 50, torznú tuhosť zvýšenú o 12 % a stabilnejší postoj, keďže rázvor náprav narástol o 51 mm na konečných 2 741 mm a rozchod o 52, respektíve o 31 mm. Chýbať nebude ani športový zadný diferenciál M, nezávislé zavesenie kolies či adaptívne tlmiče. Verzia M245 xDrive s trojlitrovým 6-valcom bude na obe nápravy posielať 275 kW cez 8-stupňovú automatickú prevodovkou Steptronic Sport. Zadokolkami budú verzie 230i (180 kW), 220i a naftová 220d so 4-valcovými motormi.
Čítajte viac BMW stále pracuje na vodíkovom SUV X5. Príde už budúci rok Zvlášť vrcholové verzie sa stanú autami pre nenapraviteľných automobilových entuziastov. Otvorenou otázkou ostáva, či nové kupé dorazí nakoniec aj v podobe čistokrvného BMW M2. O kabriolet sa nebojíme. Novinku začnú vyrábať na konci leta, prekvapivo v mexickom závode v San Luis Potosi, odkiaľ bude exportovaná na európske trhy. Na tých istých linkách vzniká aj BMW radu 3, čo opäť dokazuje, že 2 Coupé má oveľa bližšie k prémiovým modelom BMW ako k dvojkám technicky unifikovaným s modelmi Mini.