
Už-už to vyzeralo, že po príchode novej generácie BMW radu 2, ktoré vo verziách Gran Coupé, Active Tourer a Gran Tourer prepriahli na konvenčnú platformu UKL sesterského Mini s prioritným predným náhonom, postihne podobný osud aj kupé a kabriolet. Teraz však z Mníchova prichádza skvelá správa. Dvojdverová dvojka s prívlastkom Coupé nebude mať totiž so svojimi súrodencami nič spoločné. Jej základom bude prémiová platforma CLAR, ktorú využívajú všetky „bavoráky“ s pozdĺžne uloženými motormi a so zadným náhonom – od radu 3 až po luxusnú sedmičku. Konkréte BMW upraví verziu, ktorá podopiera atraktívny roadster Z4.


Nič lepšie sa novej generácii BMW 2 Coupé ani stať nemohlo. A dvojka ostane verná aj ojedinelej karosérii, ktorá má bližšie k 2-dverovému sedanu. Jasne to dokazujú prvé „špionážne“ snímky predprodukčných prototypov, ktoré krúžia na referenčnom ikonickom okruhu Nürburgring, ale aj po vidieckych cestách, aby BMW dosiahlo čo najlepšie jazdné vlastnosti, bezkonkurenčné v tejto triede. Stáť za tým bude nielen samotný „lejaut“ so zadným náhonom alebo pohonom oboch náprav, ale aj zachovanie ponuky radového 6-valca 3,0 TwinPower Turbo.


Okrem toho pridá nová generácia do ingrediencií športovej DNA rozloženie hmotnosti v pomere 50 : 50, torznú tuhosť zvýšenú o 12 % a stabilnejší postoj, keďže rázvor náprav narástol o 51 mm na konečných 2 741 mm a rozchod o 52, respektíve o 31 mm. Chýbať nebude ani športový zadný diferenciál M, nezávislé zavesenie kolies či adaptívne tlmiče. Verzia M245 xDrive s trojlitrovým 6-valcom bude na obe nápravy posielať 275 kW cez 8-stupňovú automatickú prevodovkou Steptronic Sport. Zadokolkami budú verzie 230i (180 kW), 220i a naftová 220d so 4-valcovými motormi.
