„Elektrovízii“ podliehajú už aj výrobcovia superšportov. Len nedávno sme písali o tom, že Ferrari pripravuje svoj prvý elektromobil a do elektroklubu sa pridáva už aj Lamborghini. Taliansky výrobca športových áut Lamborghini začiatkom predstavil plán elektrifikácie v hodnote 1,5 miliardy eur. Pripojil sa tak ku globálnemu odklonu od fosílnych palív. Ikonická značka však riskuje, že vyvolá pobúrenie medzi fanúšikmi a motoristickými nadšencami.
Spoločnosť, ktorú vlastní Audi, čo je divízia koncernu Volkswagen, uviedla, že prvé hybridné autá uvedie na trh v roku 2023, pričom do konca roka 2024 budú všetky jej modely „elektrifikované“. Lamborghini však počíta s uvedením prvého čistého elektromobilu až v druhej polovici tohto desaťročia.
Tento plán je nevyhnutnosťou v kontexte „radikálnej zmeny sveta,“ uviedol šéf talianskej automobilky Stephan Winkelmann. „Chceme k tomu prispieť tým, že budeme pokračovať v znižovaní ekologickej záťaže.“ Dodal, že táto investícia do elektrifikácie je najväčšou investíciou v histórii spoločnosti. Do roku 2025 by automobilka podľa Winkelmanna mala znížiť uhlíkové emisie o polovicu.
Globálny trend smerom k elektrifikácii je pre producentov športových áut komplikovanejší než pre automobilky vyrábajúce vozidlá pre masový trh. Ich bohatí zákazníci totiž vo väčšine preferujú minimálne silné osemvalce a nie elektrické motory.