Čítanie dopravných značiek je technológia, ktorú využíva množstvo automobiliek, no Ford sa rozhodol posunúť ju do nového levelu a využiť ju (čítajte: zneužiť) na skenovanie bilbordov popri ceste, ktorých obsah vám chce následne vnucovať cez infotainment.
Našťastie zatiaľ tento rušivý a invazívny nápad neuvádza do praxe, len si ho nechal patentovať. Ako by sa mal využiť, je z popisu jasné. Vaše auto bude sledovať bilboardy popri ceste a následne na centrálnom displeji zobrazí reklamu, ktorá bude obsahovať buď rovnaký produkt ako na bilborde, ponúkne rovnakú službu, ukáže cestu do najbližšieho obchodu, navyše rovno v navigácii, alebo zobrazí kontaktné údaje predajcu a vám bude stačiť len kliknúť na zobrazené číslo.
Argumentom pre je: informácia na bilborde je zaujímavá, no nezachytili ste ju kompletnú. Videli ste produkt za zaujímavú cenu, ale bez názvu obchodu. Ak ste ho nestihli prečítať, auto vám ho rado ukáže. A tie najzaujímavejšie z pohľadu cielenej reklamy vám bude infotainment ukazovať automaticky. A ďalší benefit pre automobilku – ak sa vám to nebude páčiť, priplaťte si – podobne ako napríklad pri filmových kanáloch alebo spravodajských weboch, za „nadštandard“ a reklamu vám vypnú.
Ford tieto vízie, tak trochu ako z Blade Runnera, kde na vás vyskakovala holografická reklama spoza každého roku, nekomentoval. Respektíve k možnému využitiu technológie povedal len, že ide o patent a patent neznamená, že daná technológia musí byť naozaj aj nasadená.