Range Rover odštartoval veľkolepú kariéru v roku 1970 ako luxusné SUV, hoci v tom čase táto trieda prakticky neexistovala. Spoločnosť Land Rover tým vstúpila do prémiového segmentu bez toho, aby sa spreneverila svojim koreňom. Range Rover totiž popri luxuse dokázal stále konkurovať klasickému Defenderu.
Odvtedy sa ponuka Land Roverov aj luxusných Range Roverov podstatne rozšírila. Okrem veľkého Range Roveru tu máme Range Rover Sport, elegantný Velar a napokon malý Evoque. Všetky tieto autá majú však čosi spoločné – ide výlučne o SUV s mimoriadnymi schopnosťami v teréne. A ani do budúcnosti by to nemalo byť inak, i keď časom presedlajú s najväčšou pravdepodobnosťou na elektrický pohon.
Nezávislá aktivita ruského dizajnéra Igora Krasnova, ktorý sa rozhodol, že Range Rover by mohol byť aj luxusnou limuzínou, tak pôsobí nielen ako odpoveď na otázku, ktorú nik nepoložil, ale aj tak trochu ako rúhanie. Lenže jeho predstava nevyzerá vôbec zle. Krasnov využil všetky typické dizajnové prvky Range Roverov a implantoval ich do rozmerného sedanu, ktorý by mohol mať na dĺžku viac ako päť metrov.
Čítajte viac Škoda Fabia Combi? Takto by mohla vyzeraťMáme tu charakteristickú masku, charakteristické svetlá, vertikálne lišty v predných blatníkoch, plávajúcu strechu, obrovské kolesá aj zadné svetlá prepojené diódovou lištou. Takéto auto by sa v konkurencii rozhodne nestratilo. A ak by počítalo s pohonom oboch náprav a s pneumatickým odpružením, ktoré dokáže meniť svetlú výšku, dokázalo by zvládať minimálne ľahší terén.
Čítajte viac Sandero kabriolet alebo Logan MCV? Takto by vyzerali, aj keď neprídu Samozrejme, toto by nebola voľba pre Európu. Predaj sedanov valcujú luxusné SUV. Ale v takej Číne by čosi podobné mohlo zaujať. A aj v USA, kde scéna limuzín nie je mŕtva. Navyše Land Rover má za Atlantikom silnú pozíciu. Zvlášť v New Yorku, ktorý je mekkou Range Roverov. No aj taký sedan by možno zaujať vedel. S čímsi podobným však rátať do budúcnosti asi nemôžeme.