
Minulý týždeň obletela svet správa o záujme švajčiarskej spoločnosti Quantum a britskej finančnej skupiny Centricus Asset Management o odkúpiť od koncernu Volkswagen slávnu taliansku značku Lamborghini. Napokon, nie je to tak dávno, čo nemecký automobilový gigant prehodnocoval svoje obrie portfólio. A práve Lamborghini sa spolu s Bugatti často skloňovalo v súvislosti s predajom. Nemci však koncom roka oznámili, že Lamborghini ostáva pevnou súčasťou koncernu a rovnako reagovali aj na novú švajčiarsko-britskú ponuku vo výške 7,5 miliardy eur, ktorou boli nepochybne zaskočení.

„Nie, toto nie je predmetom žiadneho rokovania v rámci skupiny. Lamborghini nie je na predaj,“ reagoval hovorca automobilky Audi, pod ktorú taliansky producent superšportov spadá. Navyše Lamborghini nedávno oznámilo svoj strategický plán do budúcnosti, ktorý od roku 2024 do roku 2026 počíta s hybridizáciou celého modelového portfólia a po tejto fáze aj s predstavením prvého čistého elektromobilu. Zdá sa teda, že Nemci majú vo veci úplne jasno a tak stačilo pár hodín, aby dali záujemcovi košom. Lenže ten sa nevzdáva. Podľa informácií Automotive News je konzorcium pripravené zvýšiť ponuku o jednu až dve miliardy eur!

„Samozrejme, naša ponuka stále platí,“ uviedol Rea Stark, jeden zo zakladajúcich partnerov skupiny Quantum Group, v rozhovore pre agentúru Reuters. „Dôsledne sme zvážili a premysleli naše rozhodnutie a pripojili ponuku a koncepciu. A ak je tu ochota vyjednávať, či už ide o investície, garancie alebo obstarávaciu cenu, sme stále pripravení,“ dodal Stark. Celková suma sa tak môže vyšplhať spolu s investíciami až k úrovni desiatich miliárd eur, čo môže byť pre Nemcov v časoch obrovských investícií do elektromobility lákavé. Podľa Carscoops by malo byť súčasťou ponuky aj vytvorenie dodávateľských reťazcov s Audi na dobu piatich rokov a zdieľanie duševného vlastníctva.

Quantum tiež počíta s vytvorením takzvaného Advanced Automotive Innovation Center v Nemecku, zameraného na výrobu ultramoderných batérií pre elektromobily. Pripomeňme, že Rea Stark je tiež zakladateľom spoločnosti Piëch Automotive, ktorú riadi Toni Piëch, syn slávneho Ferdinanda Piëcha (a pravnuk Ferdinanda Porscheho), bývalého šéfa koncernu Volkswagen, a tiež bývalý šéf Porsche Maththias Müller. Spoločnosť sa prezentovala predvlami elektromobilom Mark Zero, ktorého základom sú vraj revolučné batérie Desten Group. Takže nie je vylúčené, že podobná technológia by mohla nakoniec skončiť aj v útrobách Lamborghini. Samozrejme, ak Volkswagen svoj taliansky klenot predá.
